de voorbereidingen... III - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu de voorbereidingen... III - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

de voorbereidingen... III

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

12 Juli 2006 | Nederland, Breda

De duikschool, welke me die gave baan aan kon bieden, heeft altijd bij tante Riek en ome hans in de straat gezeten. Nu zijn ze verhuisd naar Taurito, een dorp wat op een uur rijden van tante Riek en ome Hans vandaan ligt. Eerst een stuk snelweg, en daarna nog 27 km over een onverharde hobbelweg slingerend door de bergen. Eerst dacht ik: jammer dan, ik wil toch die baan. Maar hoe langer ik erover nadacht hoe meer ik besloot om iets anders te gaan zoeken. Niet alleen tante Riek en ome Hans maar ook mijn vriendinnetjes wonen in Playa en gaan daar op stap enzo. Dus heb ik ondertussen al 5 duikscholen benaderd in Playa del Ingles, en van eentje heb ik vandaag al 3x een reactie gehad. Het eerste puntje wat me meer aansprak: deze reageert echt supersnel. Bij de duikschool in Taurito, moest ik elke keer minimaal een week op een reactie wachten. Deze duikschool, een erg grote en professionele duikschool, is gevestigd in Arguineguin. Een leuk vissersdorpje van oorsprong op 9 km afstand van Playa. Het enige voordeel van de duikschool in Taurito is, dat ik daar een baan kreeg op de sales en marketingafdeling en daar intern mijn Emergency First Response, Rescue Diver en Master kon doen, én daarbij al betaald kreeg. Bij deze in Arguineguin, kan ik ook al werken maar dan werk ik alleen voor mijn cursussen en heb ik verder de eerste twee maanden nog geen inkomsten. En dan heb ik mijn instructrcourse nog niet, die zou ik bij de duikschool in Taurito ook kunnen krijgen. Maar ondanks deze redenen, spreken de emails van deze duikschool me wel veel meer aan. Het klinkt veel vriendelijker en opener, en ik heb er een beter gevoel bij.

Daarnaast, hetgeen wat ze me bieden even terzijde, heb ik altijd een beetje een raar gevoel blijven houden over wat mijn ex-collegaatje me vertelde over die duikschool in Taurito en nu heb ik toevallig vandaag weer met een andere duikschool gemaild waar ik enkele jaren geleden mijn PADI Open Water heb gehaald. Hij had geen vacatures, maar wilde me helpen als ik iets moest weten ofzo. Toen heb ik hem gemaild met de vraag wat nu eigenlijk normaal is bij een duikschool hetgeen vergoedingen en intern opleiding volgen. Ineens herinner ik me ook nog de duikschool waar ik afgelopen december heb gedoken, waar ik een gesprek had over duikscholen op Gran Canaria. Dat er op Lanzarote heel veel concurrentie was waardoor je duikscholen krijgt die zich niet helemaal aan de regels houden en onveilige dingen doen of zich niet aan de natuur en milieu regels houden, omdat de omzet het belangrijkst is. Dit was op Gran Canaria helemaal niet zo het geval volgens hem, maar er waren twee duikscholen die niet helemaal ok waren. En ik zit me steeds meer af te vragen of hij daar deze duikschool in Taurito ook niet bij noemde. Ik weet het niet meer!!!! Ik denk dat ik nog even wacht op de andere reacties en is t allemaal niets, dan ga ik dus toch voor de duikschool in Arguineguin kiezen, lekker dichtbij tante Riek en ome Hans en ze klinken veel professioneler en beter. Die duikschool in Taurito vind ik toch maar een raar verhaal, alles bij elkaar wat ik gehoord heb.. En dan dat Vreemdelingenlegioen???

Mijn laatste dag op kantoor bij Diving Adventures is 4 augustus en ik sta nog tot half augustus bij Beekman op de planning, en wilde dan zsm naar Gran Canaria omdat de duikschool in Taurito me zo snel mogelijk wilden laten beginnen ivm het hoogseizoen. Bij de duikscholen die ik vandaag en gisteren benaderd heb, heb ik in de eerste mail al aangegeven dat ik per begin september wil beginnen. Dit betekent dus dat ik een paar weken langer in NL blijf. En dat ik op deze manier ook meteen zorg dat ik wel genoeg tijd heb om van iedereen afscheid te nemen :'( Dus jullie horen nog wel wat het gaat worden, ik heb dus nog geen besluit genomen mbt de keuze van de duikschool. Maar ik had even ineens zo'n zeverbui dus dacht laat ik even een update op mijn site zetten. Is wel zo makkelijk, want ik heb in 2 dagen al aan 7 mensen uit moeten leggen wat er aan de hand was en waarom ik later ga. En nu kan ik mooi zeggen: lees mijn site maar. haha lekker makkelijk..

Wordt vervolgd!

Groet, Ellis

  • 12 Juli 2006 - 20:10

    De Tíos:

    Leuke site en wij hopen je gauw te zien! Kus.

  • 12 Juli 2006 - 20:11

    Tus Tíos:

    Leuke site! We hopen je gauw te zien!!! Kus xxx

  • 13 Juli 2006 - 08:50

    Ping:

    Hey Ellisje,

    Je bent wat van plan zeg! Leuk allemaal hoor. Ik ben ook gek op duiken, heb mijn open water + advanced. Paar jaar geleden tussen de haaien gedoken, vreselijk spannend, maar wel super stoer ;-)
    Volgende maand lekker naar Marokko op vakantie voor 17 daagjes.
    Sander wil ook graag zijn Padi halen, dus misschien komen we wel naar jou toe haha! xx

  • 13 Juli 2006 - 15:33

    Nicolle:

    ja ja ja.. blijf maar gewoon n maandje langer hier :D :D

    Waarom haasten? Als je echt heeel heeeeeeeel lang weg blijft (of misschien wel voorgoed) kun je nu beter de tijd nemen om hier alles op je gemak achter je te laten..

    En als je niets hebt en zonder bana vertrekt is het uiteindelijk nog maar ene kleine stap om daar een baan te vinden.. (dan hebben ze je immers gezien.. en als ze dan nog nee durven te zeggen ;) haha)

    Dikke smakkerd!

  • 14 Juli 2006 - 06:57

    Willem:

    Zo, ik ben weer up-to-date..
    El, ik zou niet zo zeer kijken naar welke cursussen je allemaal mag volgen, en dan vooral de instructor course. Je moet ook aan voldoende duikervaring denken, toch?
    Je instructor kun je dan toch nog altijd halen.

    In ieder geval gaan wij er nog een duikje bij zetten, 22 juli geloof ik! Jippie!

    Tot snel El!

    Kusz Willem.

  • 14 Juli 2006 - 18:07

    Lieke:

    he el,

    ja ja het klinkt allemaal erg spannend en als een grote uitdaging.en natuurlijk wil je langer blijven om afscheid te nemen van ons....hahaha.

    wat ik in ieder gecal hoop is dat ja,wat je ook gaat doen,er heel veel plezier gaat hebben en dat je ons niet gaat vergeten.

    tot snel maar weer.xxxlieke

  • 14 Juli 2006 - 20:04

    Annie En Harrie:

    Heel duidelijk zelfs voor ons Annie, heel leuk ga zo verder en zorg er voor dat wij net als nu zo goed op de hoogte blijfen. Maar het klinkt leuk we komen je dan vrij snel opzoeken altans ons Annie.
    groetjens

  • 05 Augustus 2006 - 08:11

    Jorine:

    Holaaaa, leuk dat we je via deze site een beetje kunnen volgen! Hoe gaat het nou verder met de voorbereidingen? xx jorine

  • 09 Augustus 2006 - 06:55

    Ellis:

    Hé Jorine en de rest natuurlijk ook, ik heb inderdaad wat vorderingen. Ik typ snel een update, ik vertrek iig 26 augustus en heb voor Dive Academy in Arguineguin gekozen! Grtzz El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 46495

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: