Eindelijk dan.. een update! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu Eindelijk dan.. een update! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

Eindelijk dan.. een update!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

02 November 2006 | Spanje, Madrid

Hola chicos y chicas!

Que tal? Espero estaís muy bien!

Nou ik ben iedereen wel een hele update verschuldigd geloof ik..

Maar zoals ik al vaker gemaild heb, ik heb echt superveel uren gemaakt. Ik heb de afgelopen weken echt elke dag van 08.00 tot 19.00 (op zijn vroegst, soms was het 19.30, 20.00, 20.30...) gewerkt en 's-avonds moest ik dan nog leren: Physics, Chemics, Decompressie-theorie en recreational dive planner, Equipment, Environment, en nog 100.00 andere onderwerpen. Ik heb een Emergency Assistance Plan moeten maken en ik moet nog een duikstek in kaart brengen. Ik moet nog enkele skills in het zwembad verbeteren en nog wat reddingsoefeningen doen en dan ben ik EINDELIJK klaar! Mijn conditietest heb ik, jawel, gehaald haha, met voor snorkelen en watertrappelen zelfs de hoogst mogelijke score, wie had dat gedacht. Verder had ik 0 fouten voor physics.. Ik droomde op een gegeven moment over de formules van Einstein, waterdruk, drijfvermogen en idemdito voor de decompressietabellen en formules. Haleluja, maar ik ben er vanaf! Daarnaast was er nog geregeld een nachtduik waardoor ik ook pas om 0.00 thuis was.. Dus heftig zo'n divemaster cursus. Ik ben echt een paar keer jankend (jawel El en huilen..) thuisgekomen omdat ik t gewoon niet meer trok en dacht ik stop er acuut mee! Maar aan de andere kant ook wel eens goed voor me om een paar maanden flink voor iets te gaan en maar een paar keer te stappen: Ik ben behoorlijk bruin, mijn haren zijn echt bijna blond (zon, zee, zout, chloor.. Ik denk dat als jullie me zouden zien 95% wed dat ik ze geverfd heb haha), wat spiertjes erbij en wat kilootjes eraf.. En heel veel geleerd!

Vorige week had ik een etentje met Dave and Ellen (mijn 'bazen'), en wat klanten, en dat was heel erg gezellig. Dave heeft wel 10x geproost op me om me te bedanken voor alles wat ik voor ze gedaan heb en mijn goede inzet. En.. ik krijg de assistance instructor course, free of charge, van hen!! Omdat ik zo hard heb meegeholpen! Wat Dave and Ellen betreft krijg ik een contract en kan ik blijven werken, maar ik heb ze al verteld dat ik toch iets anders ga zoeken, in ieder geval voor het eerste half jaar zodat ik mijn uitrusting bij elkaar kan sparen en mijn instructor course (die alles bij elkaar zo'n 2000 Euri's gaat kosten). Werken als divemaster or diveinstructor wordt schandalig slecht betaald hier op Gran Canaria, en het zijn ontzettend veel uren. Daarnaast woon ik nu nog steeds in Aruineguín en ik ken hier niemand, en leer op deze manier ook niemand kennen. Dave vooral was hier heel erg teleurgesteld over, maar achteraf begrijpen ze me heel goed. Ik kan wel blijven werken totdat ik iets anders gevonden heb, dus dat is wel superfijn! Ik ben aan het solliciteren bij een hotel en wil graag een appartementje zoeken in Playa del Inglès. Daar wonen tante Riek en ome Hans en wat vriendinnetjes. Op deze manier werk ik bijna de helft minder en verdien k bijna de helft meer.. Ik ben wel van plan om dan op mijn vrije dagen op de duikschool mee te helpen en te duiken, zodat ik toch ervaring opdoe. De woorden van Dave: 'Of course, you can always come in to dive, to work or to help, because you're not an employee but a friend!'. Dave en Ellen zijn echt super.

Anna en Gritje, jullie zien nu waarschijnlijk wel de reden waarom het niet uitkwam als jullie in oktober kwamen. Ik had het superleuk gevonden, maar ik had echt 0,0 tijd voor jullie gehad..

Ik ben op zondag altijd vrij. Dan ga ik op zaterdagavond altijd naar tante Riek en ome Hans en ga dan soms op stap met mijn vriendinnetjes van hier. Ik ben één keer met ome Hans en tante Riek de bergen in geweest, en een keertje met tante Riek naar het strand. Maar meestal was ik gewoon helemaal bekaf op deze dag en deed ik niets meer dan een beetje lamballen of ik moest leren of werken aan opdrachten voor mijn cursus.. Jos en Wilma zijn hier een paar weken op vakantie geweest en ze hebben nog postbode voor me gespeeld, wat mijn vriendjes en vriendinnetjes in Deurne wel gemerkt zullen hebben ;-). De paar avondjes dat ik ze gezien heb (terrasje in Aruigeguín en chillen op het balkon bij tante Riek en ome Hans) waren errrrug gezellig. Jos en Wilma, nog hartstikke bedankt voor jullie leuke cadeautjes en het help-Ellis-de-winter-door overlevingspakket ;-) Superlief!! Helaas kan ik jullie leuke foto nog niet op de site zetten nu, want (er moet ook altijd weer iets zijn met Ellis en pc's) ik kan de foto's van mijn camera niet inladen.. Maar dat doe ik heel snel als ik bij tante Riek en ome Hans ben. Dus jullie hebben nog tegoed: foto's van mijn appartementje, foto's van Jos en Wilma en foto's van het afscheidsavondje met Olivia. Tante Riek en ome Hans willen maar niet op de foto, maar ik doe mijn best!

Nog wat persoonlijke mededelingen (ik mail deze week echt nu heb ik internet):

Nicola: Leo neemt geen stagaires aan :-( Maar ik ga voor je zoeken!! Zou super zijn als je hier je stage komt doen!!!!!
Vriendjes en vriendinnetjes uit de groep: Jullie hebben een kaartje gehad! (Maar ben toch benieuwd: Ier en Roy: hoe bevalt t in E'hoven? Nic: Idem dito hoe is je huisje? Carolien en Remco's: Tja, hoe is jullie huisje?? Jullie kaartje was echt leuk! Gritje en An: hoe gaat het met jullie lover's?, Marion en Kaat: hoe is het dan met jullie??, Sanne: IK MIS JOU OOK, je smsjes zijn echt lief!, Willem: je krijgt geen uitnodiging om te duiken, je bent altijd uitgenodigd!, Bart en Kim: gaat alles goed met jullie, Klaas: Hoe is het in Edinburgh? Janira (vriendinnetje uit Gran Canaria) zit daar ook tot december!, Roel, Peter en Peter, Rudi, Ivo: hoe gaat ie??) (hopelijk vergeet ik niemand..)
Lieke en Karlo: Ook jullie hebben een kaartje gehad! Maar hoe is het met alles?
Sanne F: Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, mijn kaartje komt te laat...
Beekman & Beekman: Hoe gaat het bij jullie? Iwan / Vera / Frank: Als ik een weekje naar NL kom wil ik best een avondje barren, dat lijkt me leuk! Fleur: Avondjes in E'hoven zijn altijd leuk! Daan: collega-maatje!
Huize 79c Breda: Manon, bedankt voor je mailtje, komt er snel één terug! Ik mis je ook!! Breg, hoe bevalt je baantje? En sorry voor gisteren, Nicola moest me ff helpen!
Diving Adventures: Hoe gaat het op kantoor?? Jorine, leuk dat ik op je msn spreek! Dymphie, hoe was Australië? Roos, bijna in je huis, succes!! Suus: Hoe gaat het met Sammie?? Linda, hoe bevalt het?

Olga en Johannes: Zijn jullie nog steeds zo druk?
Papa: Je leest dit waarschijnlijk toch niet.. haha
Tante Annie en ome Harrie: Bedankt voor jullie lieve kaartje, hopelijk gaat alles goed!
Lisenka en Paul, en ome Leo en tante Lies: Wat leuk!!!!!!!! mama en papa, opa en oma ;-)
Elisabeth: Ben je verhuisd? Hopelijk bevalt het goed!

Jos: een kus voor jou ;-)
Juutje: Zit je nog in Australië?
Marielle F: Hoe gaat ie??
Kimmie: Leuk nog wat langer in Aruba!
Marleen: Ook jij bent welkom om te duiken met Tom ;-) Heb je nu je rescue gedaan in Dahab?
Rianne: Hoe bevalt jouw huisje dan?
Jos en Wilma: Weer een beetje gewend aan NL? Kom maar weer terug, ik vond het wel gezellig!
Bianca: Bedankt voor je berichtje, maar ben je Bianca Goertz of Teeuwsen?
Joli: leuk dat je mijn site ontdekt hebt!
Wangie: Ik wil best een interesantje oma worden ja!
Jan: Natuurlijk gaan we trouwen! Ik wil Sanne wel als schoonzus ;-)

Last but not least: Tante Riek en ome Hans: Liefies, superbedankt voor alles wat jullie voor me doen! PGO en PGT'tje ;-)

Hopelijk ben ik niemand vergeten...

Dikke kus Ellis

  • 03 November 2006 - 07:53

    Vera:

    veel succes met het afronden van je brevetten! Nu durf ik met een gerust hart met jou de wereld onder de waterspiegel te bezoeken (maar ik heb wel visangst) Fijn dat je je doel zo goed voor ogen hebt! dikke kus

  • 03 November 2006 - 08:08

    Rosalie:

    Heeeee El,

    alweer veel te lang geleden inderdaad!
    hier alles goed. ik kan eind van de maand in ons nieuwe huis, tenminste dan krijgen we de sleutel!! jeuj. verder gaat het hier goed. linda heeft helaas een nieuwe baan gevonden dus die gaat ons alweer verlaten over een maandje..
    have fun nog daar!!

    groetjes Roos

  • 03 November 2006 - 08:20

    Suus:

    He El,

    Kun je mij je adres mailen?

    Thanks, Amerika Suus

  • 04 November 2006 - 07:53

    Willem:

    Hey Ellebel, ben benieuwd als wat voor knap stuk je er nu uit ziet!!

    Succes met alles!!!

    Kus Willem.

  • 04 November 2006 - 09:50

    Lieke:

    he meis!met ons gaat alles goed,gewoon zijn gangetje.ik heb bijna een nieuwe baan maar als het zover is hoor je het wel van me.ik weet niet of je bedoelde dat wij een kaartje van je hebben gehad maar ik heb in ieder geval geen kaartje gezien!geniet er maar van allemaal.xxxlieke

  • 04 November 2006 - 10:24

    Kea:

    hoi Ellis
    met bewondering heb ik je site gelezen. man man wat een doorzettings vermogen.
    maar na t uitlopen van de kennedy mars wist ik dit eigenlijk al wel
    hoop voor jou dat je gauw een baantje vind wat beter betaald word ,anders ga je maar een inzamelings actie houden om op de been te blijven
    blijf met interesse
    je site volgen
    lieve groetjes vanuit een herfstachtig deurne

    piet kea

  • 04 November 2006 - 10:35

    Linda:

    Echt wat heb je het fantastisch daar!! Ondanks de onmogelijke drukte, niets meer aan doen :) Roos heeft al gezegd, ik heb andere baan bij Tiara Tours... Ook reserveringsmedewerker, maar dan full time en zit in april met mn kont in de trein van moskou naar beijing, geweeeldig!! Verder vroeg gister het zusje van Coen (mn vriend) of ik jou kende. Een huisgenootje van haar (ze heet Noortje Hendrix) is weer een vriendin van jou, heerlijk zo'n kleine wereld:) Geniet ervan daar!! XX Linda

  • 04 November 2006 - 18:41

    Carolien:

    He ellebel, fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat ze je op je werk zo waarderen. Heb je je toch niet voor niets zo uitgesloofd. Ik ben trots op je!!! Ik wil HEEL graag langskomen maar moet dan wel zeker weten dat je voorlopig daar blijft. Laat je me dta e ven weten??? OP mijn werk gaat alles goed, wel spannend natuurlijk, alles is nieuw. Vanaf volgende week krijg ik mijn eigen afdeling. Het samenwonen gaat ook nog steeds heel goed, we voelen ons saampjes helemaal thuis in ons huissie!. En ik wil trouwens zeker een keer duiken als ik naar gran canaria kom! Tot dan hopelijk!!!!!
    heel veel liefs, een dikke kus, en veel groetjes van Remco en Carolien

  • 05 November 2006 - 13:47

    Wesley &susanne:

    hee kleine. zo te horen gaat het goed daar. we zullen je eens een beetje in de gaten houden hier.groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 46563

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: