De visjes... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu De visjes... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

De visjes...

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

02 December 2006 | Spanje, Madrid

Ik ben lekker aan het werken bij een heel knus restaurantje met maar 5 mensen in de bediening (inclusief mij) aan de zee. Er werken 2 cubanen, 1 portugees en een meisje uit Romenië. We hebben kreeft in het aquarium en op de kaart! En heel veel vis, hoe tegenstrijdig is het om overdag bij een duikschool te werken en savonds de vis die je 'smiddags zag zwemmen op een bord aan een toerist te serveren.. Tja ik weet het, eigenlijk kan dit echt niet. De woorden van Dave: "Fish are friends and you can't eat friends" Ja jullie lezen het nog steeds goed, ik ben weer voor Dave en Ellen (Dive Academy aan het werk). En ik ga het niet weer zo langdradig maken als de vorige keer, maar ik weet nu dat ik de juiste keuze gemaakt en sta er helemaal achter wat ik het aankomende jaar ga doen. Ik ben helemaal blij!!

Ik werk 5 dagen overdag bij Dave en Ellen en tot 17.00. Dan ga ik snel thuis douchen en me transformeren van korte broek, slippertjes en dive-academy shirtje naar een netjes gestreken blousje, zwarte lange broek en zwarte schoenen. ( ja ik ben minder blij met de was die ik nu wekelijks heb, gelukkig draag ik bij het restaurant een wit blousje en bij Dive Academy een wít t-shirtje, haha) Rond om 17.35-40 ga ik naar 'Los Pescaitos' omdat ik daar eerst altijd lekker mag eten. 6 Avonden per week ben ik dan van 18.00 tot 22.00 weer als 'waitress' te vinden bij dit restaurantje met hele mooi muziekjes op de achtergrond en het geruis van de zee. Ik blijf horeca toch ook leuk vinden, duiken miste ik al na een halve week, ik hou van afwisseling en lekker bezig zijn dus ik doe eindelijk hetgene waar ik me helemaal happy bij voel en ik sta er ook helemaal achter. De mensen die er werken zijn leuk, we krijgen wekelijks een goede fooipot uitgekeerd, naast ons salaris, het is best sjiek maar toch heel relaxted werken, ik lig er iedere avond wel een paar keer in een deuk (mede doordat er een gekke Portugees werkt die niemand snapt en die ik echt supervaak gewoon uitlach omdat ik hem zo grappig vind en hem niet snap hahaha - foei Ellis).

Daarnaast wil ik natuurlijk weer eens veel te veel: Mijn instructor halen in maart en mijn uitrusting zsm bij elkaar krijgen. Dus de juiste keuze.. En ik ben best trots op mezelf want ik ben ondertussen miss assistance instructor Ellis, haha. k Kan nu na drie maanden 4 nieuwe PADI pasjes in mijn logboek-mapje steken: Ik was Advanced Open Water duiker met 26 gelogde duiken (ja de laatste was met Willemphie in Nederland) en heb nu mijn Emergency First Response, Rescue Diver, Divemaster en Assistance Instructor met 79 gelogde duiken! En ik ben ervan overtuigd dat het me gaat lukken om in 5 maanden meer (mas o menos) een instructrice te zijn met eigen uitrusting.. Jeuj ik heb weer doel en uitdaging!

Maar ik ga het kort houden, want ik ben morgen lekker vrij bij Dive Academy. Ik heb net in het restaurantje gewerkt en ga me nu lekker optutten pak om 0.30 ( ja de staptijden hier echt abnormaal laat..) de guagua (bus) naar Playa en ga met Juliana op stap en blijf bij haar slapen. El gaat eindelijk weer eens stapppppppppppppppppppppppppppuh!

Doei schatjes!

  • 02 December 2006 - 17:34

    Lorraine :

    wow ik ben echt super jaloers op jou meid jij hebt bereikt waar meeste van dromen maar waarvan de meeste het uiteindelijk niet doen omdat ze zo gewend zijn aan hun leventje die vertrouwd is met de zelfde vrienden en de zelfde kroegen ik ben echt zo trots op je ellis en dan ook nog bijna al je diploma's halen en een doel hebben om voor die laatste te gaan meeste mensen hebben niet eens meer een doel ze werken gaan naar bed stappen en thats it ik hoop dat je verder gaat met je avontuur en ons alles laat weten ik hoop je weer us te zien dan kunnen we gezellig zuipen samen tot ziens lieverd en veel succes met alles dikke kus lorraine

  • 02 December 2006 - 17:35

    Lorraine:

    wow ik ben zo jaloers op je wat een avontuur ga je tegemoed jij doet waar iedereen van droomt maar meeste durven dromen niet te volgen en gaan een veilige manier door het leven met dingen die herkenbaar zijn en meestal dezelfde vrienden jij hebt bereikt om je doelen verder te leggen en ik ben echt super trots op jou ik weet hoe moeilijk het in het begin kan zijn om ergens te settelen maar als je eenmaal aan het onwenbare gewend bent kom je erachter dat je eigenlijk wel alles aan kan elles petje af voor jou ik hoop dat dit avontuur je heel ver brengt in het leven en dat je telkens meer leert in het leven denk aan je mis je als je weer komt gaan we flink zuipen haha tot ziens meid en geniet er van xxxxxxxx lorraine

  • 02 December 2006 - 18:31

    Jorientje:

    He ellisje, je bent goed bezig hoor! vind het erg knap van je wat je allemaal doet en wat je van plan bent... het is niet nix, die uren die je maakt! stappen leuk geweest? nog leuke guapos ontmoet ;-) hou je ons daar ook van op de hoogte! :-) x jorine

  • 02 December 2006 - 18:43

    Nicolle:

    Ha schatje,

    Fijn om te horen dat t je zo goed gaat. Ik wil nog steeds graag langs komen zodra mn huisje af is. Ben nu druk aan t klussen en t begint ergens op te lijken. Maar t allereerste wat er in mn huisje hing was jouw kaartje :) :).

    Geniet van alles wat je tegenkomt, en ik hoop dat je 'like-the-old-days' ;) heerlijk hebt gestapt. :P

    Hele dikke ik-mis-je-knuf van mij

  • 03 December 2006 - 13:33

    Willem:

    WAUW!! Ik ben jaloers, vooral op je duiken!!
    Lijkt me zo gaaf daar, en jij doet dat gewoon elke dag!!

    Fijn dat je je plekje hebt gevonden en dat je het zo naar je zin hebt! Veel plezier daar!!

    Muchas Besos!

    Willem.

  • 03 December 2006 - 14:45

    Klaas:

    Hi El,

    Je krijgt het ook altijd weer voor elkaar hé. Fijn voor je dat je nu de goede mix hebt gevonden. Hopelijk is het een beetje vol te houden. Ik heb zelf nu het tweede weekend er op zitten bij m'n nieuwe baan als barman. Leuk werk en leuke collega's, maar druk druk.. Er werken veel spanjaarden daar. Vrijdag zijn we na het werk nog naar een huisfeest geweest van een bekende van die spanjaarden. Erg gezellig!

    De groeten uit SchotLAND..

    Klaas

  • 03 December 2006 - 15:12

    Elisabeth:

    Hoi Ellis!
    fijn dat je blij bent met de kueze die je hebt gemaakt.
    Lange dagen!
    Succes met je beide banen!
    liefs elisabeth

  • 06 December 2006 - 19:33

    Kimmie:

    he ellie bellie,
    muy bien! wat je daar allemaal doet zeg en helemaal toppie dat je het lekker naar je zin heb!!
    doe je goed zo'n 100 duikjes in je logboek ik heb er pas 6 hihi,
    misschien kom ik er daar nog wel een paar bijtekenen!
    Susccessie met alles en carpe diem
    dikke kus en blub blub x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 46547

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: