update tot 27 januari - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu update tot 27 januari - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

update tot 27 januari

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

05 Februari 2007 | Spanje, Madrid

Hallo allerliefst thuisfront.

Hoe gaat het met iedereen?


Oke, ik ga het niet elke keer zeggen dat ik te weinig 'update', want ik neem me niet meer voor om het vaker te doen want dat komt er toch niet van haha. Maar deze update gaat uit twee delen bestaan. Want afgelopen week zijn Carolientje en Anneloes hier op bezoek geweest en daar ga ik een nieuw 'hoofdstuk' over schrijven. En na deze week heb ik echt bijna nog een week nodig om elke dag nadat ik klaar ben bij Los Pescaitos (22.00) meteen mijn bed in te gaan om bij te komen hihi. En 80% van het onderstaande heb ik al getypt voordat zij kwamen, maar had ik nog niet op mijn site gezet, dus vandaar..

Alles gaat goed hier, supergoed! Ik heb veel gewerkt in vanaf een week voor kerst tot een week na oud-op-nieuw. Het was in die weken zowel bij Dive Academy als bij Los Pescaitos een gekkenhuis.(ook met oud op nieuw heb ik tot 01.30 gewerkt, maar daarna nog een feestje gebouwd met het personeel.). Soms had ik zelfs geen tijd om te eten. Dan liep ik bij Dive Academy van 08.00 tot 17.30 te stressen, snel thuis douchen en hopsakee naar de stress in het restaurant en daarvan thuisgekomen meteen mijn bedje weer! Ik had bijna een maand geen een avond vrij gehad, want op mijn vrije avond in de week voor kerst hadden we een nachtduik op Arinaga (beschermd natuurgebied) die ik niet wilde missen, dus heb ik gewerkt.. Ik had in die laatste drukke week ook echt een black-out dag haha. Ik was zoo moe en gaar dat ik de hele dag de slappe lach kreeg en hele domme dingen deed en vervolgens de hele tijd binnenpretjes had om de stomme dingen die ik deed. Zo hadden we bij Dive Academy een Open Water Course die ik samen met Dave aan het geven was. Ik zou de no mask swim - briefing en demonstratie doen, maar ik kreeg echt een black-out met lesgeven en ik zei: OK, we gaan naar de bodem en jullie doen gewoon na wat ik doe. En Dave keek me met grote vraagtekens in zijn ogen aan van ' maar dat heb ik je helemaal niet geleerd!'. De OW-studenten moesten er ook echt keihard om lachen dus daarna had Dave het maar even van me overgenomen haha. 'sAvonds in het restaurant kreeg ik spontaan de slappe lach toen ik aan een tafel paella van een pan op een bord stond te serveren. Alejandro keek me ook al aan van wat heb jij vandaag zeg? Die nam toen hetgene wat ik aan het doen was maar van me over: de rand van het bord versieren met garnalen en langostinos. Ik kwam niet meer bij van het lachen. Ik moest ook zo lachen omdat ik de hele tijd terug moest denken aan stomme voorvallen van die dag haha. En er is een student met zo'n gekke stem: hetzelfde als van dat fimpje 'Boomerang'.

Maar El dwaalt weer eens een eind af.. Nu is de rust weer wedergekeerd in het 'calm sees, warm breezzz' - Arguineguin. En ik ben weer lekker bezig, haast me vooral niet tijdens mijn jobs en heb weer genoeg tijd om met mensen te kletsen en de slappe lach te hebben. Zowel met collega's / bazen, gasten / klanten, maar ook met met de mensen van de andere restaurantjes hier op de boulevard, de schoonmaker, mijn buren, of gewoon mensen op straat. En ik blijf het grappig vinden dat ze je aanspreken (bijvoorbeeld in de supermarkt) met carino (liefje), guapa (schoonheid), mi nina (mijn kind). Iedereen is aardig en niemand maakt zich zorgen! Ander voorbeeldje in het restaurant. Er waren vier toeristen die niet tevreden waren en die kwamen binnen klagen en vroegen naar de baas. Terwijl de baas binnen aan een tafeltje zat, zegt hij tegen ons (in het Spaans): Zeg maar tegen die toeristen dat de baas op vakantie is.

Met duiken gaat alles ook lekker. Mijn nieuw pak is gearriveerd: een vest, een wetsuite, een losse shorty (voor over de wetsuite of los als het heel tropisch is ;-)) en een muts, dus ik kan in alle klimaten duiken, op heel koud na want ik zorg wel dat ik niet in landen terecht ga komen waar ik een droogpak nodig heb! Ik heb ook al mijn eigen masker, finnen, schoenen, ademautomaat, regulatorsset, compas, kniebeschermers, slate en potlood! Ook mijn lieve vriendje uit Cuba is aan zijn PADI Open Water Cursus bezig. Ja je leest het goed, El is al bijna twee maanden niet meer de vrijgezel ;-) Maar ook daar horen jullie wel wat meer over in mijn deel 2 - de week met Carolien en Anneloes op het eiland!

Veel liefs uit Arguineguin!!! Ellis

  • 05 Februari 2007 - 09:20

    Nicolle:

    :D :D :D

    Nog 8 weekjes!

  • 05 Februari 2007 - 16:39

    Carolien:

    Hey Ellie, ik hoef niet meer te zeggen dan'hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihiihihihihihihi'!!!!

  • 05 Februari 2007 - 18:36

    Ping:

    Hey Ellis,
    wij gaan 28 mei naar Cuba, da's nou toevallig!! ;-)
    Lees je berichten altijd met veel plezier!!
    xx Ping

  • 06 Februari 2007 - 22:26

    Willem:

    El is having fuhhun!!

    XxX

  • 08 Februari 2007 - 19:56

    Linda:

    Yooooooo Ellis,

    Ontdek dus nu pas deze site omdat ik je oude e-mail nog had, duuuuuh.
    Ik zeg, genieten, genieten en genieten maar dat doe je volgens mij ook en borrelen met mate :-). Ben blij dat het zo goed met je gaat.

    Greetz,

    Linda

  • 08 Februari 2007 - 19:56

    Linda:

    Yooooooo Ellis,

    Ontdek dus nu pas deze site omdat ik je oude e-mail nog had, duuuuuh.
    Ik zeg, genieten, genieten en genieten maar dat doe je volgens mij ook en borrelen met mate :-). Ben blij dat het zo goed met je gaat.

    Greetz,

    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 46537

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: