nieuwtjes - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu nieuwtjes - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

nieuwtjes

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

26 Oktober 2007 | Spanje, Puerto Rico

Hallo Allemaal,

Hoe gaat ie?? Met mij gaat ie goed, ik heb weer wat nieuwtjes! Ik begin half november als receptionista voor een groot timeshare resort, Anfi del mar. Het is mooi aangekleed en erg groot, met eigen haven, een wit strand met zand geimporteerd uit Cuba. Voor degene die interesse hebben: www.anfi.com Ik krijg een ´normaal´contract met vakantiegeld, 13e maand en... 48 vrije dagen per jaar! Verder ga ik eindelijk 5 dagen per week werken ipv 6, gewoon lekker 40 uur. Kan ook gratis cursussen doen ik bijv. Noors (how du da bra of zoiets haha), Zweeds (hoer mo du haha), rescueswimming (heb ik eigenlijk niet meer nodig haha maar goed) anyway vanalles. Ik had het niet verwacht na mijn sollicitatiegesprek in het spaans :( en nog meerdere sollicitanten die wel goed spaans spraken. Maar ik ben het toch geworden :) :) :)Echt gek, net als vorig jaar valt alles weer op zijn plaats. Leuke baan, leuk huis, leuke huisgenoot, leuk leuk maar dat vind ik nederland ook van alles haha.

Afgelopen zaterdag was ik uitgenodigd bij mijn collegaatje uit Equador, Jenny. Ze had lekker gekookt! 4 gangen, later zijn we nog salsa gaan dansen met haar vriend ook in Latinhouse. Het is echt een schatje. Laura mijn huisgenootje trouwens ook. Ze was jarig afgelopen week en hebben het flink gevierd tot 08.00 uur sochtends haha. PFFFF!

Ben deze week wezen duiken naar een wrak op bijna 50 meter. Was echt super mijn computer gaf 47 meter aan! Het moest een staff only duik voorstellen (met klanten mogen we niet zo diep) maar er ging het een en ander mis. Er stond een stevige wind want het was kalima (die zandwind uit Afrika) en de boot is dus af gaan drijven.. We waren met 4 buddypairs, Dave met buddy, Ellen met buddy, Ellis met buddy en een buddypaar van een andere duikschool (eigenaar plus 1 staff, pff schandalig!! komt later) Ik en Ellen met onze buddys besloten tegelijk terug te gaan toen we op 120 bar zaten ongeveer, ivm decostops en luchtvoorraad. Maar wij zwemmen terug naar de boot, geen ankerlijn, geen anker, geen boot.. Trust your compass always in mind.. Mijn buddy begon een beetje in paniek te raken en wilde perse naar boven, maar mijn computer gaf nog 8 minuten decostop aan. Heb m gelukkig op 5 meter kunnen houden. Uiteindelijk alle stops afgemaakt en boot lag gelukkig niet ver weg. Mijn buddy weer ok, hij had ook al last van stikstofnarcose ( het gevoel dat je een beetje zat bent op grote diepte wat komt door ademenen onder druk en je lichaam teveel stikstof opneemt) maar ben met hem toen enkele meters omhoog gegaan en toen was het weer goed. Ik dwaal een beetje af geloof ik.. We kwamen terug op de boot en de twee van de andere duikschool kwamen pas veel later boven en riepen meteen: Decostop gemist, 7 minuten! Dus Dave als een gek erheen met de boot, hangtank het water in en hun terug naar 5 meter met die hangtank om de stop af te maken. Ze waren dus te lang op diepte gebleven en geen lucht genoeg meer voor de laatste stop. Beetje stom natuurlijk.. Pff uiteindelijk kregen we het anker bijna niet omhoog omdat er dus niemand lucht in de liftbag had gedaan omdat niemand bij het anker omhoog gekomen was..

Whoow het wordt een lang verhaal zo. Niek en Petra waren hier op vakantie, een avondje mee doorgezakt en was erg gezellig. Jos en Wilma, jullie heb ik helaas niet gezien, erg jammer. Volgend jaar of eerder in Nederland! Gelukkig hebben jullie het weer geweldig gehad volgens tante Riek. Ben laatst nog met Andres, neefje van Alejandro wezen stappen was erg leuk. Ale heb ik niet meer gezien. Geen leuke andere mannen in mijn omgeving, ook wel fijn weer lekker single. Heb gisteren zaadjes gepland: Aardbei, tomaat, lavendel, banaan, mint, roze bloemetjes en heb al een aloe vera plant. Haha probeer met de gel hiervan het litteken van de sigaretbrandblaar van rowen heze weg te krijgen, maar hij zit er nog steeds :( Mijn broeken zijn te groot ( reden om te shoppen :)) van alle trappen in Puerto Rico. Pff ik durf ze niet te tellen, elke dag die trappen naar mijn werk en elke dag die trappen naar mijn huis. Ik kan nog steeds geen staartje ik word er helemaal gek van. Het is warm, onhandig met duiken (onder mijn muts, onder mijn mask) en niet fijn met werken. Maar nog even geduld haha. Verder??? Ik denk dat het dat wel was en wel voldoende lijkt me. Heb nog steeds liessel kermis in mn geheugen als ik NL denk, haha wat was dat toch leuk! Misschien dat ik in februari ofzo ff op vakantie kom. Brr koud dan!!

Lieve vriendinnetjes, heeeeeel veel plezier op jullie meidenweekend, ik baal dat ik er niet bij kan zijn... Volgende weekendje in Madrid of ergens anders in Spanje ofzo dan? Dan ben ik van de partij!!! Willem succes in India, gaaf man! Wanneer kom je weer duiken?

Groet, Ellis

PS: foto´s komen echt binnenkort. En kan een van mijn tantetjes het aan mijn pappie laten lezen, Olga is ook niet meer in Nederland :(

  • 26 Oktober 2007 - 13:22

    Willem:

    Wow, die duik had ik ook wel mee willen maken Ellebel!!
    Fijn om te lezen dat het top met je gaat, leef na mijn bezoek veel anders met je mee, echt leuk!
    We wisselen onze sites wel uit, heb ook een warbenjij.nu gemaakt, moet uiteraard nog gevuld worden tzt.

    Heeeeel veel liefs en een dikke kusz, hoop je komend jaar weer te bezoeken, we zien wel! XXXXXXX

  • 26 Oktober 2007 - 13:23

    Elisabeth:

    Ha Ellis!

    Spannend verhaal!
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Veel plezier daar!

    Liefs Elis

  • 27 Oktober 2007 - 11:49

    Klaas:

    Hey, wat een spanning en weer toffe nieuwe zaken. Die job klinkt goed en die vakantiedagen nog beter!! Mooi dat het je weer allemaal goed af gaat. Kun je niet wat korting bedingen bij Anfi... zeker de mooite waard om eens langs te komen...

    Succes met je nieuwe job!

    Groet X Klaas

  • 28 Oktober 2007 - 18:35

    Paul,Lisenka&Bowen:

    Leuk huisje!Ziet er erg gezellig uit.Fijn om te horen dat alles zo op rolletjes loopt.Let je wel op met je duikavonturen?!?We willen je heeel vaak terug zien.Dikke kuss van ons 3en!

  • 28 Oktober 2007 - 19:17

    Arnt:

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan, klinkt heerlijk!

    Wel akelig zo'n duikavontuur, maar je mag trots zijn dat jij het hoofd koel hebt gehouden !

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 46514

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: