message from Roatan - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu message from Roatan - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

message from Roatan

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

15 Mei 2009 | Honduras, Roatán

NEDERLANDS ONDERAAN)

Hello everybody!

Just a quick message for my friends and family to let you know that Im
ok!!!! I just saw some worried messages, but Im very well, thank you!!
Fons and me left the 5th of May from Mexico, first by bus, 5 hours, to
the border at Belize, Chetumal. After with a old school bus to Belize,
with nice music and a typically Caribean nigger driving. It felt quiet
strange to still be in Latin America and hear all the locals speaking
English, you have to get used to it that they sometimes dont speak
Spanish, jeje!! After another 5 hours we arrived in Belize city and
took the boat to the small backpackers island Caye's Caulker. It was
very nice there we always had pancakes with fresh fruit for breakfast.
Saw 2 nursesharks just with snorkeling in front of our hostel. There
was also a small jungle, beautifull sea! After two nights we left and
went more down to Placencia, in the south from Belize. We expected it
a little bit more 'divestyle', as you can do the whaleshark dive from
there, but it was very quiet and very expensive as well. We went to
the jungle, the only place on earth where they still have the jaguars
in wildlife. From the busstop we could take a taxi but Fons and me
were brave and decided to walk the 10 km to the wildlife reserve. Not
the best idea because it was so hot and after one hour more or less we
also were counting what time the reserve should close and we realised
we just could stay there than for one hour. And than I started to be
scared, what if there comes a jaguar? Because nobody passed us by, no
car, no people to see just more and more jungle. On a certain moment,
Fons said to me: ' Ellis, do you also smell it??' Me: 'what!!??" Fons:
' I can feel a smell from a cat's pee, a heavy smell'. Than I also
smelled it, so that was it, I want to go back now!!!!!! So we turned
around to go for another one hour walk back.. After 5 minutes we saw
finally I man, he was a kind of guardian. And we asked him if it's
dangerous but he told us its ok and he gave us a ride to the reserver.
We were very happy to still finally go there. It was beautifull!! I
didnt see any jaguars, as they normally there at nighttime and they
are very scared of people (what the man told us). We went to a
waterfall, and saw a holey-monkey in a tree above us (me a little
scared again, jeje Im a pussycat!!!). It was a nice day. At night
there was bad weather coming with thunder and lots of wind and rain.
So my adrelina was racing that day, jejejeje!!

Two days ago we left Placencia. First by boat to Mango Kreek and we
booked a small plane (a very small plane, just 8 people could fit and
we were sitting directly behind the pilot) It was still bad weather,
but Im not scared from planes, lucky me, jejeje. The flight was
beautifull as we went straight over the caribean barrier reef! We went
to Roatan (bay islands Honduras). We have a very nice wooden hostel.
The first night we watched a beautifull sun-going-down (how do you
call this in English?) Yesterday we cooked some nice pasta and we did
lot of walking and snorkeling here in front of our hostel. We saw lots
of things, like barracuda, turtles, cuttlefish, lobster!! Very nice!!
We went to the Roatan museum today and to the institute of marine
science, very nice as well, a lot about dolphins!! And tomorrow we are
going to Utila, to dive!!! And to stay there a few days of course..
After Utilla we like to go to Guatemala and do there a jungle tour
from three days. Afterwards back to Mexico.

So long update, I just decided to put it on my website as well ;)
I will let you know soon again!!

Ellis xx

Hallo allemaal,

Even een berichtje om te laten weten dat ik ok ben! Had enkele
bezorgde emails, maar alles gaat goed!!! Fons en ik hebben 5 mei
mexico verlaten voor ons tripje. Eerst gingen we 5 uur in de bus naar
de grens bij Belize, Chetumal in Mexico. Daarna vervolgden we met een
oude amerikaanse schoolbus Belize in, een caribische neger achter het
stuur de radio vol met leuke muziek. Het was wel even gek om alle
latino's ineens Engels te horen praten, sommige kunnen niet eens
Spaans. Na nog 5 uur gereden te hebben kwamen we in Belize city aan en
hebben we de boot genomen naar een klein backpackers islandje, Caye's
Caulker. Het was erg leuk, relaxed, elke dag pannenkoeken met vers
fruit als ontbijt en we zagen twee verpleegsterhaaien met snorkelen,
recht voor ons hostelletje. Er was een stuk jungle en een supermooie
zee. Na 2 nachten zijn we weer teruggegaan en vanuit Belize city, meer
naar beneden naar Placencia. We verwachtten meer een
'duikersbestemming', maar dat viel een beetje tegen. Het was er erg
rustig en superduur!! E'en dag zijn we naar de jungle gegaan, de enige
plek op de wereld waar nog jaguars in het wild leven. Vanaf de busstop
konden we een taxi nemen naar het 'wildlife reserve', maar Fons en ik
waren dapper en besloten te gaan lopen, 10 km. We lopen elke keer al
superveel, is gezond en goed voor de lijn toch! Dit was niet het beste
idee, want het was onwijs heet en na een uur waren we een beetje aan
het rekenen en bedachten we dat we maar een uur in het reservaat
konden blijven, als we ook terug gingen lopen. Ik werd ineens bang,
wat als we hier een jaguar tegenkomen? Er was geen kip te bekennen,
niet een auto die ons gepasseerd had en we gingen alleen maar meer en
meer de jungle in. Op een gegeven moment zegt Fons tegen me: Ellis,
ruik je dat ook?? 'Wat!!!??', Fons: ' Ja een soort kattenpis!!'. Ik
rook het ook, een zware lucht, bah en ik had het niet meer. 'Ok we
draaien nu om!!' Dus weer op de terugweg komen we na 5 minuten een man
tegen (eindelijk) op een motortje, een soort bewaker van het park. We
vroegen hem of het niet gevaarlijk was, en volgens hem helemaal niet.
Hij zag de beesten alleen heel vroeg sochtends ooit en normaal zie je
ze alleen snachts en zijn ze banger van ons. Hij heeft ons een lift
gegeven naar het reservaat waar ik dus toch wel weer de jungle in
durfde te lopen. We zijn bij mooie watervallen geweest, geen jaguars
gezien, wel een holey-monkey in een boom boven ons, ik weer bang. Hij
maakte zoveel herrie! 'sAvonds werd het slecht weer, onweer, regen,
wind, de hele nacht dus ik had mijn adreline-stoot voor die dag wel
weer gehad haha.

Twee dagen geleden hebben we Placencia verlaten. Eerst met een bootje
naar Mango Kreek en vanuit daar hadden we een vluchtje geboekt naar
Roatan. Het was een heel klein vliegtuigje er konden maar 8 mensen in,
Fons en ik zaten achter de piloot en moesten keihard lachen. Gelukkig
ben ik van vliegen niet bang, want het was nog steeds slecht weer! De
vlucht was supermooi en we keken neer op het caribische great barrier
reef. Nu zitten we dus in Roatan, een van de bay islands van honduras.
We hebben een heel leuk houten hosteltje. De eerste dag hebben we
mooie zonsondergang gekeken en gisteren hebben we savonds lekker samen
pasta gekookt met een wijntje. We zijn weer veel aan het lopen en
snorkelen hier in de baai is ook supermooi. Alweer vanalles gezien,
kreeften, schildpad, sepia, barracuda. Morgen nemen we de ferry naar
Utila om daar enkele dagen te blijven en te duiken. Vandaag zijn we
naar het Roatan museum geweest een instituut van marine onderzoeken,
vooral veel over dolfijnen. Echt mooi en interessant voor mij
uiteraard! Hopelijk zien we er met een duikje vanaf Utilla. Na Utilla
willen we nog een jungletour gaan doen met maya ruines in Guatemala.
Daarna weer richting mexico.

Zo dat was weer een lange update, zal m gelijk om mijn site plaatsen ;)
Ik zal snel weer mailen!

Ellis xx


PS: Ana, je mag altijd in ons apto gaan slapen als je wilt, ook totdat
je vertrekt en ook al zijn wij alweer terug!! Ook namens Fons dus kijk
maar wat je doet, pleuren we gewoon een matje op de grond. Je bent
welcome!! Hopelijk gaat alles goed daaro!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 46493

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: