home sweet home, back in playa - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu home sweet home, back in playa - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

home sweet home, back in playa

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

29 Mei 2009 | Mexico, Playa del Carmen

See down for English!!!
Hi allemaal,

Ik weet niet goed meer waar ik de vorige keer gebleven was.. In Roatan, het was erg leuk daar. Het meeste heb ik geloof ik wel verteld. De laatste dag ben ik nog naar het Roatan museum en het institute for Marine Sciencology geweest. Erg interessant vooral over mijn favoriete dolfijntjes!! ‘sAvonds had ik nog lekker gebakken aardappelen met brocolli en groenten gekookt, lekker Hollands. Fons en ik nog biertjes gedronken en naar een prachtige zonsondergang gekeken. De volgende dag hadden we een catamaran geboekt, door naar Utila. Er had verder niemand geboekt, dus we hadden de boot voor onszelf (muv kapitein en zijn vrouw), het duurde ongeveer 4 uur en lekker liggen relaxen op de trampoline voorop. In Utila aangekomen, hostelletje gezocht en gevonden en lekker indiaas gegeten. De volgende dag op Utila beetje rondgevraagd hoe het duiken daar is, of ze nog grote vis of de walvishaai gezien hadden… Niets! Niemand was echt enthiousiast en supergoedkoop was het ook niet, zoals iedereen zegt. Ja voor cursussen, maar die hebben we als instructor natuurlijk niet meer nodig. Sowieso zijn we niet zo gewend om (veel) te betalen voor duiken.. Verder vonden we het eiland niet super, het was er best vies dus hadden we deze dag besloten om de volgende dag door te gaan naar Honduras, vaste land. We zijn savonds nog naar een mooie bar geweest (die mijn oud-collegaatje van de Dominicaanse jaren terug gerund had, grappig) deze was echt heel mooi. Alles was gemaakt van lege wijnflessen, oude dingen gevonden in de zee, leek de efteling wel heel apart. De volgende dag zijn we dus heel vroeg op de ferry naar La Ceiba, deze vertrok om 5.00 uur. We gingen met de bus van La Ceiba naar San Pedro Sula en vervolgens door naar Copan. We vonden gelijk een leuk hostel, en het dorpje was ook heel leuk. Veel maya mensen, liggend in een dal. De volgende dag zijn we per paard naar een maya community geweest en naar een ruine. Eentje van een ziekenhuis waar de maya – vrouwen kinderen baarden. Erg interessant. ‘smiddags nog een beetje gerelaxed, boekje gelezen in een hangmatje en opladen voor de volgende lange trip de dag erna. Door naar Guatemala, daar verbleven we in t dorpje Flores, gelegen op een (schier) eiland. De dag na onze aankomst zijn we met een bootje rondgevaren, een soort dierentuintje bezocht, toch nog de jaguar gezien. ‘sAvonds hebben Fons en ik aan het meer gerelaxed en weer een prachtige zonsondergang gezien. De volgende dag hadden we al om 5.00 weer de bus, via Belize waren we al om 12.00 terug in Mexico, Chetumal. Daar hadden we meteeen weer de bus en savonds waren we weer ‘thuis’ in ons eigen appartementje, nog even een drankje gedaan met Ana want zij vertrok de volgende dag voor 6 dagen naar New York. Supermoe ging ik die avond naar bed, blij om weer in ons eigen apartementje te zijn, en tevreden met mijn geweldige trip, moe van het vele reizen.
De volgende dag alles gewassen, opgeruimd en gepoetst… Ana ging naar New York, zij is ondertussen alweer terug. Ik ben nog naar een park, Xcaret, geweest met een groepje van 10. Ze hadden er veel vissen, dolfijnen, haaien, roggen, schildpadden, manatee’s, cenotes, strand en zee, ruines en het was heel erg leuk. Ook de jaguar weer gezien. Verder ben ik nog met Fons naar een super magische cenote geweest. Een koppeltje doet dat, en dat zijn weer vrienden van een ander koppeltje heeft waar Fons en ik wel eens het dagmenu eten. Dus er waren helemaal geen toeristen, we waren de enige!! Er was mystiek licht, er was een aparte kamer waar een sjamaan reinigingsrituelen doet eens in de zoveel tijd. . Zet de foto’s erbij!! Ik ben alweer een dikke week terug, maar heb nog niet gewerkt, nog steeds erg rustig. Maar mijn laatste maandje is ook ingegaan, dus al kan ik niet is het ook geen probleem. Ik heb nog vanalles wat ik wil doen, cenotes duiken, ruines bezoeken, Copá, naar Cozumel, ff naar Cuba als dat nog lukt want ze hebben de grens dicht vanuit Mexico ivm de griep, chillen met Ana, duiken etc etc, kortom: Hier verveel je je niet snel. Nu ga ik van mijn dag genieten ;) Dikke kus Ellis

PS: Ja we nemen die vlucht, dus zijn vanaf 27 juni in Nederland!!!!


ENGLISH
Hello everybody,
I dont remember very well whereI ended the last email, I guess in Roatan. It was very nice there. I think the most I told already. The last day I’ve been to the Roatan museum and the Institute for Marine Sciencology. Very interesting, especially about my favourites, the dolphins. In the evening I cooked some nice potatoes with vegetables, the dutch way ;) Fons and me drunk some beers at a beautifull sun-going-down (again this word..) For the next day we had reserved a catamaran which brings us to Utila. Nobody else was booked in, so the boat was ours (expect from the captain with his wife), it took us like 4 hours and we were chilling on the trampoline in the front from the boat. When we arrived in Utila we found a hostel en we eat very nice Indian food. The next day we passed by some divecenter and checked how is the diving. If they saw something big, maybe whaleshark. But nobody was very enthiousiastic, it was not that cheap just for courses. Beside of that we didn’t like the island so much, it was quiet dirty, so we decided to move on to mainland Honduras the next day. We took the ferry at 5.00 in the morning to la Ceiba and from there we took the bus to San Pedro Sula and continued to Copan. We found a nice hostel and it was also a very nice village. Lots of maya people. The next day we went by horse to a maya community and to some ruine, there was a ruine from a old maya hospital where the women gave birth to their babies. Very interesting. In the afternoon I relaxed a little in the hammock. Re-loading for the next long trip the day after, we went to Flores in Guatemala. It was a nice village as well, laying on a island, just connecting to mainland by one road. We went the next day to a guide around by boat and to a small kind of zoo, so finally we did see the jaguar. In the evening Fons and me watched another beautifull sungoingdown (somebody needs to tell me the right word for this ;) The next day we took the bus at 5.00 through Belize and we came back in Mexico at the border about 13.00 to take the bus back to Playa del Carmen. At the evening I went to see Ana to say her goodbye she was leaving the next day for a trip to New York for 6 days. Very tired we went to sleep that night, happy to be back in our own apartment, satisfied about a nice trip and tired from lots of traveling..
The next day we did our laundry, cleaned and tighted up our house.. Ana left to New York and she came back already. I went with a group of 10 to a park, Xcaret. They had a lot of fish, like sharks, delphines, rays, turtles, manatee, furthermore cenotes, beach and sea, ruines and it was very nice. Also I saw the jaguar again :) One day I went with Fons to a super magic cenote. A Mexican couple does it and they are friend from another couple where we sometimes eat the daymenu. So, no tourists at all, we were the only ones. It was very mystic, with the lights there was a separate room where a sjaman gives some cleaning rituals once in the while.. We are already back since one week, but I couldn’t work yet as it’s still quiet. Anyway also my last month started so if I cant, I wont get bored. I still wanna dive cenotes, go to Cozumel, visit some maya ruines, Copá, if its possible to go Cuba (but the border is still closed because of the flu). Spending some time with Ana, so short said I wont get bored. And still very happy with Fons so we also spending time ;) . Now Im going to enjoy my day. Bye bye Ellis xx

PS Yes we do come home the 27th of June!!!

  • 29 Mei 2009 - 21:47

    Tíootjes:

    Hola wereldreizigster, wat hebben jullie veel gezien.... Prachtige foto´s, wat is de wereld mooi!

    Heb je eigenlijk nog wel zin om terug te gaan naar Holland, saaie boel in vergelijk met wat jullie zien, toch???

    Geniet nog van jullie laatste maandje daar en
    we zien elkaar gauw, jééé!

    Groetjes aan je vriendje en een dikke kus voor jou!

    Tot snel.
    MWA

    PS. Je bent afgevallen, aan je snoetje te zien, jéjé!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 46478

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: