some update.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu some update.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

some update..

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

28 Maart 2011 | Indonesië, Bali

IF YOU DON´T SPEAK DUTCH; SEE DOWN FOR ENGLISH J

Hoi allemaal,

Ik ben al in Kiwiland J oftewel Nieuw Zeeland, en heb een kiwi bank account, lees kiwi informatie boekjes en zat al in de kiwibus J

Bali was zo geweldig en absoluut te kort L Als ik dat geweten had was ik zeker minimaal 2 weken daargebleven. Maar ik ben ook bij de Gili-eilanden geweest en hou de optie om te daar te gaan werken na Nieuw Zeeland / Australie zeker open!

Het is ook allemaal zo makkelijk om lekker alleen te reizen. In Sri Lanka was ik veel meer op mezelf en kwam ik helemaal niet zoveel mensen tegen. Dat was toen overigens prima, na de Malediven vond ik het heerlijk daar. Maar in Bali heb ik in die week zoveel mensen ontmoet en zoveel dingen gedaan dat ik nog heel veel dingen niet heb kunnen doen en alleen maar een uurtje op het stand heb gelegen. Het lokale eten is zo lekker, vooral de Gado Gado en niet zoals die van Konimex ;-) En erg grappig dat ze nederlandse woorden gebruiken in Indonesië: handdoek en asbak zijn gewoon handdoek en asbak J
Ik kwam rond 12.00 hrs aan op Bali, ondanks dat ik twee nachten niet geslapen had (toch niet zo´n goed idee om die laatste nacht in Eindhoven niet te slapen, ik leer het ook nooit: Can´t sleep in the plane) was ik toch helemaal niet moe. Dus heb meteen op een brommertje sight seeing in Kuta gedaan. Vond het daar erg leuk, maar nadat ik meer van Bali en de Gili´s had gezien werd Kuta eigenlijk steeds minder leuk!
De volgende dag ben ik naar Ubud geweest, naar het apenwoud en even langs Den Pasar. Ik heb nog iemand uit Singapore ontmoet (nooit geweten dat engels de officiele taal is in Singapore!) en maandag hebben we een hele tour naar het noorden gedaan. Langs de tempel aan het meer, lovina beach, singara watervallen, en een natuurlijke warmwaterbron. Lekker gezwommen J Dinsdag werd ik al om 06.00 opgehaald om naar de Gili´s te gaan!

De Gili´s zijn drie eilandjes voor de kust van Lombok en het toerisme is daar nog maar enkele jaren op gang aan het komen. Er is ook geen politie dus je ziet overal: magic mushrooms, mariuahana. Erg grappig, vol met indonesische hippies J Er zijn geen auto´s of motorbikes, alleen maar paard en wagen en hangt zo´n relaxed sfeertje, hoofdzakelijk duikers J Koen, mijn collega van de Malediven, heeft daar gewerkt en raadde met het aan. Fred werkt er ook, een vriend van me uit Mexico, de ex van Ana. Ik kwam aan op Gili Trawangan en ging eerst even een sapje drinken en ik zit daar 2 minuten en zie Fred opeens voorbij lopen! Zo klein is dat eiland nu ook weer niet en ik had zijn nummer wel maar hij nam niet op. Dus dat was toeval, voor degene die daarin geloven. Lekker bijgekletst en hij had me duikschool laten zien waar hij werkt. In de namiddag heb ik de boot genomen naar Gili Air, waar Koen gewerkt heeft en heb daar de volgende dag twee duiken gedaan met de duikschool waar hij gewerkt heeft. Ben ik nog een nacht op Gili Air gebleven, dat was echt zo´n leuk eilandje.. Heb na de duiken het eilandje rondgelopen, het is maar ietsje groter dan mijn eilandje op de Malediven maar geen resorts daar, lekker basic and easy going. Je ontmoet zoveel mensen daar en iedereen is zo relaxed! Vond Gili Air het allerleukst J Thanks Koen voor het advies!!!!!!´

s-Avonds wat wezen drinken met ´Koen´s ex collega´ en nog een engels ´vrouwtje´ (38 jaar) ontmoet die ook alleen reisde. Dus de volgende dag zijn we naar Gili Trawangkan gegaan en zijn we savonds lekker met Fred en zijn vriend wat wezen drinken. Die vriend van Fred dacht ik niet te kennen, we stelden elkaar voor toen ik aankwam en twee dagen later waren we aan het praten en kwamen we erachter dat we elkaar al eerder hadden ontmoet in het huis bij Fred en Ana toen ik in Mexico was, we waren zelfs al vrienden op Facebook. Haha dat zegt ook weer genoeg over Facebook!
Anyway, volgende dag was het alweer vrijdag dus moest ik terug naar Bali. De trip duurde allemaal langer dan gepland dus kwam in Bali aan rond 18.00 L Ik wilde nog surfles nemen, naar het strand, een massage.. Maar helaas. Ik had onderweg naar Bali nog twee nederlandse meisjes ontmoet en met hun ben ik vrijdags nog op stap geweest, was erg gezellig. Zaterochtend nog een uurtje bij hun hotel aan het zwembad gelegen en daarna vetrok ik naar Nieuw Zeeland. Ik had mijn working holiday visum nog niet binnen tot donderdag in Bali. Maar ik had het ook niet erg gevonden als ik verplicht was langer had moeten blijven want ik kon op de gili´s toch wel werken.

En nu ben ik Nieuw Zeeland. Ben gisteren aangekomen en ik zit in een hostel met dorms dus het is net een studentenhuis, lekker koken ook. Het is hier ook allemaal easy going, ben gisteren al meteen wat gaan drinken met de mensen die hier in mijn dorms slapen en het is allemaal erg gezellig. De nieuw zeelandse mensen (zoals iedereen altijd zegt) zijn écht zo aardig en relaxed. Ik heb nog niemand hier ontmoet die chagerijnig is ofzo. En dan bedoel ik alle mensen: services op de luchthaven, die me tot nu al hebben geholpen bij het aanvragen van mijn sofi nummer, het openen van mijn bankrekening, de weg wijzen, maar ook in de pub en mensen niet aan het werk en gewoon opstraat. Maar een plan heb ik eigenlijk niet..

Gisteren dacht ineens: wat is hier eigenlijk weer de bedoeling van? Ik zit op een backpackdestination met een megatas vol met duikuitrusting en wat ga ik doen? Waarom ben ik hier eigenlijk naartoe gegaan, omdat ik het wel eens fijn vond iemand te kennen op een bestemming (ana) maar zij is nu op het zuidereiland en komt woensdag naar Auckland en dan vliegt ze 4 maart terug naar Holland., Maar deze gedachten heb ik maar heel even gehad, waarschijnlijk omdat ik moe was, want eigenlijk kan ik alle kanten op: zou in duiken kunnen gaan werken in het noorden, of gewoon in een stad in de hospitality. Zou een autootje of campertje kunnen kopen want het is nu laagseizoen en deze waarschijnlijk met wat winst over een half jaartje weer kunnen verkopen.. Heb al twee mensen ontmoet die nu een campertje hebben verkocht met 800$ verlies, dus dat bracht me op een idee, ik kom in het laagseizoen) En verder zit ik op een paar uutjes vliegen van Fiji en Australie waar ik altijd weer duiklessen zou kunnen geven. Dus ik heb nog geen plan en ik wil nog ff geen plan. Ik heb mijn sofinummer aangevraagd, dus het duurt sowieso 2 weken voordat ik kan gaan weken. En donderdag ik eerst met Ana een paar dagen naar Waiheke eiland om te relaxen en bij te kletsen want ik heb haar niet meer gezien sinds afgelopen juni voordat ik naar de Malediven vertrok. Meer nieuws heb ik nog niet over Nieuw Zeeland, Auckland is een grote westerse stad dus niets speciaals, behalve dat het minder gestresst is.


Cheers. Ellis xx



ENGLISH!!!



Hey Everybody!

I´m in Kiwiland, or New Sealand and I´ve got a kiwi bank account, read kiwi information and was sitting in the kiwibus.

Bali was so so great. I love it!!! It was too short! But I will go back there for sure, maybe to work J I´ve visited the Gili´s, so nice!

I met so many nice people, so many nice things to do and there´s still a list of things I wanted to do but couldn´t because I just missed the time for it. I even spent only 1 hour on the beach! And the food is very nice, and it´s so funny that they still use some ductch words like handdoek (towel) and asbak (ashtray).

I arrived at Bali by noon and I didn´t sleep for 2 nights, I wasn´t tired at all. The island just gives you energy J So, I´ve done some sightseeing on the scooter in Kuta and the next day I went to Ubud, to the monkey forest and passed by Den Pasar. I met a lady from Singapore and the next day we did a tour up to the north, we´ve visit the temple at the lake, another monkeyforest, lovina beach, singara waterfalls, and a hot spring. The next day I was picked up at 06.00 to go to the Gili´s..

It´s just three small islands in front of the coast from Lombok and the tourism there has just started a few years ago. There´s no police so you hippies everywhere and you see big signs with: ´´bloody fresh magic mushrooms´ and ´mariuahana´. So funny!!!! No cars or motorbikes there! Koen, my colleague from the Maldives, used to work there and advised me to go there. Than I knew from Ana that Fred is working there as well. Fred is a French guy, I know him from Mexico or actually more from Ana coz she was with him there. I did mail him before but the only thing I´ve got was his number and he didn´t pick up. SoI went for a juice in a bar and decided to go to Gili Air, when I saw him walking. I was 2 minutes there and the island is not that small, so coincident for the ones believing in that. So he showed me a little bit around and introduced some people. One of them, his friend, we met already two years ago in mexico in fred and ana´s house, but we both didn’t remember! We found this out two days later when we realised we were friends already on facebook! In the afternoon I took the boat to Gili Air. The island Koen used to work. The next day I´ve done two dives over there with the divecenter he used to work for. I stayed on Gili Air for two nights, I really felt in love with that island. Just a little bit bigger than my island at the Maldives, but no resort life. Basic and easy going J Thanks Koen for the advise!!!!!

In the evening I went for drinks with Koens ´ex-colleague´ and a English lady who was travelling by herself as well. We had a lot of sharing interests so it was very nice. The next day we went to Gili Trawangkan and in the evening we went for drinks with Fred and his mate. The next day it was already Friday and I needed to go back to Bali. The travelling took more time than expected so I arrived back in Kuta by 6pm. I met two dutch girls and went for a party with them on my last night. I still wanted to take a surfing lesson, going to the beach and taking a massage, but didn´t have the time for it. Saturday at noon my taxi back to airport was waiting L In the morning I still went to see the dutchies at their pool for one hour. And that was it!

Oh and I didn´t get my working holiday visa until Thursday, so the whole week I wasn´t sure going to New Sealand or not. But I am in Auckland, I arrived yesterday. I´m in a hostel with dorms and it´s like studenthouse. Very nice and cosy, we can cook here and everything we need. It´s so easy going here, all the people I met are really nice and friendly. I didn´t meet anybody yet who was bad mooded, not even in the postoffice J or on the street.

I don´t have a plan really. Yesterday I was thinking ´I´m with a huge diving bag in the middle of backpackers, what am I going to do? Why did I go here? Because Ana was here and it´s nice once to know somebody on destination, but she´s leaving next week. By the way I will meet her on Wednesday cause she´s at the southern island at the moment. I just had these thought for a small moment, probably because I was tired. Because I actually can do lots of things: go to the North for a divejob, find a hospitality job in a city (but I´m not sure if I like to life the citylife). Because the lowseason is starting now, it also a good idea to buy a car, (easier to getting around with my big bag) and I can sell for more after 6 months or something. I just met 2 different persons who were travelling by car/camper and the lost about 800$ with it, as they came in the highseason and leave now.. And beside of all this I´m only a few hours away from Fiji and Cairns, so I could always go back in diving..

So I don´t have a plan yet and I don´t want a plan for the moment. I applied for my number to work and it can take up to 2 weeks, so on Thursday I´m going to Waiheke Island with Ana to relaxed and TALK because I haven´t see her since I left Netherland to go working at the Maldives! So I don´t know a lot yet about New Sealand, Auckland is just a western big city but less stressy J
Take care everybody.

Cheers, Ellis

  • 28 Maart 2011 - 21:45

    Lieke:

    he el

    klinkt allemaal erg leuk en zo te horen heb je ook hier weer snel je draai kunnen vinden. erg leuk.en fijn om te horen. geniet er lekker van.

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Oceanie :-)

Recente Reisverslagen:

23 December 2017

nieuwe reisblog update :-)

14 Maart 2017

Old Website - New Website

14 Maart 2017

Old website - new website

28 Maart 2011

some update..

28 Maart 2011

some update..
Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 46525

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: