vanuit Veligandu - Reisverslag uit Malé, Malediven van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu vanuit Veligandu - Reisverslag uit Malé, Malediven van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

vanuit Veligandu

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

23 Juli 2010 | Malediven, Malé

English update by email :)

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat hier een update stond :) Maar hier ben ik dan eindelijk vanaf de Malediven. Ik had het misschien een beetje saai verwacht, maar dat is het absoluut niet! Anders had ik wel wat eerder een update geplaatst :)

Ik ben goed aangekomen. Wat minder dat ik vanaf de luchthaven eerst naar Male moest voor mijn werkvergunning. Dus een hoop testen in het ziekenhuis, naar de fotograaf en mijn paspoort inleveren Maar uiteindelijk kon ik weer terug naar het ´airport-eiland´, waar mijn watervliegtuig richting Veligandu vertrok. Juni is regenseizoen, dus het regende pijpenstelen, maar nog steeds zag alles er ontzettend mooi uit. Vooral de atollen vanuit het vliegtuigje!

Op Veligandu aangekomen werd ik aan 1000 mensen voorgesteld. Het duikteam bestaat uit de baseleader en een nederlandse vrouw, dit is een stelletje en dan hebben we nog Nooh, divemaster, Maldivisch. De staff van het resort is echt 99% man, dus ik kan hier absoluut geen ´vrouwendingen´ vinden, in het kleine staffshopje echt alleen maar mannendouchegel etc. Maar goed dat ik een voorraad conditioner, deo, etc meegenomen heb. Het eiland is smal en lang, en Veligandu betekent ´zandbak´, en dat is het ook echt! Geen deurmatjes als je een gebouw ingaat, maar een bakje water om je voeten af te spoelen. Overal is strandzand, heerlijk! Er is één bar, twee restaurants, watersports, een boutique, spa en de gym. Maar eigenlijk is dat precies genoeg voor mij!

Ik heb een heel relaxed dagprogramma. We doen eigenlijk nooit meer dan 2 duiken per dag en we hebben genoeg tijd voor onze studenten. Om 08.00 ga ik ontbijten, om 08.45 moeten we bij de duikschool zijn. Dan is de shop geopend van 09.00 tot 09.30 en gaan we voor de eerste duik. Alle duikplaatsen zijn ook vrij dichtbij (de meeste 20min bij boot) dus meestal rond 11.00 – 11.30 weer terug en dan ben ik weer vrij. Of als ik lesgeef misschien 12.00. Dan ga ik meestal ff relaxen op het strand of wat internetten, ben ook Frans aan het leren :) Om 13.00 staat de lunch klaar en om 13.45 weer hetzelfde verhaaltje als de ochtend. Rond 16.30 weer terug, als ik op tijd ben ga ik dan nog ff oefenen met windsurfen. Douchen en dan hebben we van 18.00 tot 19.00 shophour. Om 19.00 ga ik om de dag naar de gym, er is een pilatesbal dus ik ben superblij en weer flink aan het oefenen :) Vanaf 20.00 naar het dinner en daarna vaak nog even wat drinken in de bar. Op maandagavond hebben we diversnight dan laten we een film zien in de bar drinken we wat met gasten. Op woensdagavond is er altijd een concert op groot scherm en op zaterdagavond een film. Dus deze avonden ben ik meestal wel in de bar. Soms ga ik ook al op tijd naar bed of lekker op mijn kamer relaxen met een boek. Als ik de hamerhaaiduik heb (06.30) ga ik vroeg naar bed en soms heb ik een nachtduik. Op mijn vrije dagen heb ik me tot nu ook nog niet verveeld. Een keer naar de spa geweest, heerlijk zo´n massage, voelde me als herboren! Laatste vrije dag heb ik de hele ochtend geoefend met windsurfen, het is verslavend maar superleuk!!!

Ik hoef me verder nergens zorgen over te maken. Mijn kamer wordt gepoetst en mijn was wordt gedaan. Het eten is supergoed met veel verse groenten en fruit en ik denk dat er niets is wat daar niet te krijgen is.

Afgelopen zondag zijn we met een paar mensen naar ander eiland geweest, 20 min varen. Hebben daar wat gedronken met het duikteam en was ook erg leuk. Dit eiland is veel groter, loop je niet in 45 min rond. Golfkarretjes, fietsen en zelfs enkele auto´s daar. Maar ik ben wel tevreden met ons kleine eilandje, geeft toch meer het ´Malediven- gevoel´.

De duiken zijn geweldig!! Heb al hamerhaaien gezien, een keer een manta!!, verder roggen, haaien, schildpadden, grote napoleons. Ook veel kleine leuke dingen, nudibranches, mantashrimps, leaffish, stonefish, lionfish, octopus.. Laatst 12 backtip reefsharks in een groep. SUPER!! Het water is lekker warm en soms kan er wel wat stroming staan en je hebt wat pittigere duiken ook, maar ook veel ervaren duikers. Het is eigenlijk allemaal leuk leuk leuk!

Heb met mijn nederlandse collega´tje nog lekker voetbal gekeken, helaas de finale niet gewonnen maar 2e was ook wel goed van de carrots! De finale begon voor hier om 0.30 zo een beetje moe, de volgende dag :)

Ik kan amper geloven dat ik al meer dan 3 weken hierben, het is nog steeds net of ik gisteren aangekomen ben. De tijd gaat zo snel, echt niet normaal!!!! Ik ben wel eens anders gestart op nieuwe bestemmingen, maar hier voel ik me meteen goed. Ook zijn alle mensen ontzettend aardig. We hebben maar een klein clubje van Europeanen die hier werken, voor een drankje in de bar ofzo (een stuk of 5) maar we hebben veel lol en vaak de slappe lach! Dus wat ik hier eigenlijk doe: duiken, windsurfen, pilates, strand, lachen, slapen en eten..

Gisteren had ik ook weer een geweldige dag! In de morgen een superduik, met echt alles!! Haaien, schildpad, grote napoleon, steenvis, adelaarsroggen, alles. Daarna een half uurtje op het strand gelegen en daarna had ik windsurfles. Genoeg tijd voor mijn lunch, nog een kopje koffie na en veel fruit. En ik bedacht me ineens dat ik echt nog nergens gewerkt heb waar ik tussen mijn duiken in uperhaupt op het strand kon liggen..

Soms knijp ik mezelf omdat ik niet zeker weet of ik droom..

Veel liefs voor iedereen en tot de volgende update!!



PS: Zet mijn contactgegevens nog even op de mail :)

  • 23 Juli 2010 - 11:22

    Fenna:

    Wauw, klinkt super! Take care!

  • 23 Juli 2010 - 11:49

    Marie-Anne:

    klinkt heerlijk. ben wel een beetje jaloers op je witte stranden en hamerhaaien

  • 23 Juli 2010 - 13:01

    Bregje:

    Hey Ellis,

    Wat super allemaal daar op de Maladive!!! Ziet er echt super uit!
    Is wel vele malen beter als de graaf hendrik III laan, waar de meest rare dieren de maaien in de keuken waren die we tegen kwamen ;)

    Zie wel een beetje groen van jaloezie ;)

    Geniet lekker van je nieuwe thuis...en wie weet komen we je nog wel eens tegen op deze zon overgoten bestemming.

    X Bregje

  • 23 Juli 2010 - 13:24

    Ome Leo :

    Zo Ellis, je hebt het daar weer getroffen krek wak wo zou ik zeggen. Geniet van je werk en je vrije tijd en, vele groetjes van ome Ley en tante Lies

  • 24 Juli 2010 - 17:44

    Bas En Bianca:

    Leuk verslag. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan en houdt ons op de hoogte!

  • 25 Juli 2010 - 13:24

    Ome Piet-tante Mien.:

    Ha Ellis.
    Kei fijn dat je het zo naar je zin hebt. geniet er maar lekker van en niet te hard in je arm knijpen!

    Groetjes en veel liefs.
    Ome Piet en Tante Mien.

  • 28 Juli 2010 - 13:57

    Leon En Marlies:

    hee ellis,

    Lees je verhalen met veel plezier! maar even een praktische vraag.Leon en ik zijn nu in Bavaro (domenicaanse). Hebben onze padi, maar wat zijn de beste plaatsen om te duiken?? Let us know!! dank je!! liefs marlies (nijssen) en leon (swinkels)
    email: marliesnijssen@hotmail.com

  • 06 Februari 2011 - 19:02

    Marnelle:

    hoi ellis
    fijn dat het zo goed metje gaat.
    ik heb wat vraagjes voor jou. mijn nichtje (tantezegger) wil stagelopen in het buitenland als duikinstructrice, maar waar kan ze hier voor terecht ken jij een beetje de weg? kun je haar aan adressen helpen?
    groetjes marnelle

  • 07 Februari 2011 - 14:02

    Ellis:

    Hey Marnelle,

    Kun je me even je emailadres geven, dat is wat makkelijker! Ligt er een beetje aan waar ze naar toe wil en welke talen ze spreekt.. Geef je per email wel wat meer uitleg en eventuele duikschool adressen. Ellis xx

  • 05 Mei 2011 - 07:50

    Marnelle:

    ha ellis
    super zoals jij toch de wereld doorgaat. het ziet er zo mooi uit alemaal.
    groetjes en succes
    marnelle
    ps mijn email is
    f.relou@chello.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malediven, Malé

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 46532

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: