merry christmas - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu merry christmas - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

merry christmas

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

22 December 2007 | Spanje, Puerto Rico

Hallo vrrrrrriendjes!



Hoe gaat het met iedereen?



Hier gaat alles goed!Heb 3 nachten nachtdienst gehad, pff dus zit in het ritme van een uil. Eerste dag nog samen met Fofana, om het 'op te frissen', daarna twee nachten alleen. Ik vind het niet eens zo saai. Je bent een paar uur bezig met het systeem afsluiten van de dag, beetje administratie, facturen afhandelen, balansen opmaken, statistieken, documentatie en dingen als valuta voor de juiste afdeling. Er staat altijd lekker eten voor je klaar (na dat eten in t duitse restaurant heb ik maar doorgegeven dat ik vegetarisch ben, dus voor mij geen vieze leverkaas en worsten meer! Euhhhh ik vergeet nooit meer dat ik moest kokhalzen toen de baas naast me zat), er komen af en toe mensen langs zoals security en de mensen van de horecagelegenheden als ze gesloten zijn om de tickets van die dag af te geven. En de laatste uurtjes kom ik meestal door met koffie en internet of mijn spaanse studieboeken. Eigenlijk is het best relaxed deze dienst af en toe, want overdag 'mag' ik lekker lui zijn van mezelf haha en maandag heb ik dan ook eerst lekker aan het zwembad liggen chillen. Het water begint een beetje koud te raken maar heb toch dapper wat baantjes gedaan.



Laura en ik hebben een hele mooie kerstboom gezet met cadeautjes eronder jippie! Het blijft leuk, ik had ook een errug leuk kerstpakket van Anfi. We hebben wat dingetjes in huis veranderd en ik had ook al een nieuwe, grote tv van Anfi omdat ze alle tv's gingen vervangen door plasma's, en mocht er eentje meenemen! Afgelopen zaterdag was er een groot personeelsfeest het hele hardrockcafe van Playa del Ingles was afgehuurd met verschillende zalen en verschillende artiesten, k blijf versteld staan hoeveel mensen er werken.Het was echt leuk iedereen zag er supermooi uit in gala en het was echt 'canarisch' gezellig! Ik moest eigenlijk werken van 16.00 tot 0.00, maar om 20.00 uur zei mijn manager: Hup Ellis, naar huis, omkleden en naar het feest! Dus dat liet Ellis zich geen twee keer zeggen en kwam zondagochtend pas om 06.00 uur thuis... En mijn plannen om die dag naar het strand te gaan eindigde met brak op de bank film kijken met twee Hongaarse vriendinnen.



Met mijn eerste nachtdienst mocht ik ook al eerder gaan, echt niet normaal! Was er wel blij mee want ik kon overdag niet echt slapen en was dus best moe. Om 04.30 zegt Fofana: Er is geen punt om hier met zijn tweeen te gaan zitten wachten tot het 08.00 uur is, dus ga lekker slapen meisje! Dus taxi gebeld en binnen 20 min lag El in dromenland. Dinsdag was het echt superslecht weer. Superveel regen en harde storm, maar niet echt koud. Op zijn minst hoefde ik mijn plantjes geen water te geven, always look at the bright side, en het was wel eens lekker om met een grote pot thee binnen te zitten. Wel sneu voor alle toeristen die vakantie en geld opofferen om hier van de zon te genieten.. sNachts sliepen er twee mannen van de technische dienst in Anfi voor t geval dat er technische problemen waren ivm wateroverlast. De volgende dag, afgelopen nacht, toen er geen extra mensen van de TD waren had ik ze natuurlijk nodig. Alarm in appartementen 1009 t/m 1012. Ok, geen probleem security gebeld, die wist niet wat ie moest doen haha want alarm is normaal voor TD maar als ze er snachts niet zijn moeten we security bellen en deze was nieuw! Dus ik zei, het maakt me niet uit wat je doet of wie je belt, maar je hebt 10 minuten voordat het hele centrale alarm in Anfi afgaat dus doe iets! Ik bellen naar de nachtwacht, vervolgens het hoofd van de technische dienst om 05.00 uur uit bed gebeld. Uiteindelijk kon die security niets doen, en moest ik t gewoon elke tien minuten opnieuw uitzetten, tot de technische dienst in de morgen begint! Maar op een gegeven moment ging er nog een alarm en nog een, nog een, en ik eindigde een beetje gestresst voor het alarmpanel alleen maar codes intypen en alarmen uitschakelen met welke nog het minst aantal minuten of seconden had, pff Het leek wel een computerspelletje! Christino lostte me om 07.45 af en dat is al een wat ouder mannetje en die kon er helemaal niet tegen werd helemaal zenuwachtig rende van de receptie naar het kantoortje en terug om de alarmen onder controle te houden.Ik ging toen de technische dienst met de reparatie begon. Toen ik op de bus stond te wachten hoorde ik het centrale alarm van Anfi afgaan, ik dacht ooh zielige Christino. Pff wat een nacht haha, nu kan ik er wel om lachen als ik mezelf er weer zie staan. Die man van de security kwam me op een gegeven moment 'helpen' maar stond alleen maar in de weg, wist niet precies waar hij op moest drukken enzo dus ik beukte hem aan de kant toen er een alarm nog op 7 seconden stond hahaha.



Anyway ik kwam om 08.30 thuis en kon niet slapen, lag maar te pierogen* naar het plafond en was blij dat het zonnetje eindelijk weer door de gordijnen scheen. Ja misschien ben ik toch in het verkeerde land geboren want na 2 dagen regen en wind was ik toch weer zo ontzettend blij met het vrolijke zonnetje!



* uit het woordenboek van Riek van den Broek¬Janssen :)



Dus toen ben ik een beetje in mijn tuintje gaan werken en daarna heb ik van 10.00 tot 16.00 geslapen. En nu.. gaat El op zoek naar een ticket. Jullie horen het wel.




Ooh ja het is ondertussen alweer enkele daagjes later, want net toen ik in het internetcafe zat jawel lag het internet in Puerto Rico eruit, daarna had ik geen zin om terug te gaan, want het was eigenlijk binnen een uur alweer gefixt. Maar toen ik savonds thuiskwam, dacht ik wie is er aan het douchen in onze WC??? Nee dan kan niet.. JAwel de geiser die lekte! De halve woonkamer stond blank en ik balen!!! Er bleef nog water komen en ik durfde eerst de kraan niet dicht te draaien, bang dat ik een schok zou krijgen. Maar ik leef nog steeds haha en de volgende ochtend heeft de 'inmobilaria' binnen enkele uren de geiser vervangen door een nieuwe. Dus El weer blij en kon smiddags eindelijk douchen ;)

Nu ben ik bij tante Riekje en ome Hansje op bezoek en tante Riek heeft lekker gekookt dus ik ben er weer weg van!

De persoonlijke mails komen nog.

Kus Ellis

FELIZ NAVIDAD!!!!!!!




Groet,



Ellis

  • 01 Januari 2008 - 12:34

    Elisabeth:

    Hoi Ellis!

    Heb je leuke kerstdagen en jaarwisseling gehad?
    Een heel gelukkig en zonnig 2008!

    Groetjes Elisabeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 46553

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: