finally... update from Mexico!!! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu finally... update from Mexico!!! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

finally... update from Mexico!!!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

02 Mei 2009 | Mexico, Playa del Carmen

SEE DOWN FOR ENGLISH!!

Hallo lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie..

Eindelijk een update vanaf Mexico!! Onze reis was goed verlopen, we kwamen wel laat aan en met twee uur tijdsverschil waren we wel erg moe. We gingen met de taxi naar Playa del Carmen en Ana stond klaar bij ons 'nieuwe' huisje en haar 'oude' huisje met de sleutel. De eerste dag was rustig, lekker koffie gedronken en bij diversity gekletst. Duikschool van een nederlander waarmee Ferry samenwerkt met zijn idc's in mexico, en waar ana werkt. Allemaal erg toevallig. Nog met Ana geluncht en beetje georienteerd. De tweede dag ben ik lekker met ana naar t strand geweest en jobs gezocht. En kon al meteen bij twee duikscholen aan de slag. Dus ben de eerste zaterdag bij scubalibre begonnen. Na een week heb ik ze verteld dat ik echt niet te lang wil blijven, en ze wilden mij voor een jaar. Dus ben ik er alweer gestopt (the bastard never paid me!!!) en na enkele dagen ben ik bij Diversity (waar Ana ook werk) als freelance aan de slag gegaan en ze hadden het best druk dus kon bijna elke dag werken. Het is er heel erg leuk, heb veel cursussen gegeven, nachtduik en dsd’s. Fons gaat ook soms mee om foto’s te maken die hij dan verkoopt en hij maakt some promotie voor de duikschool. Nu ben ik weer vrij want Fons en ik beginnen maandag aan ons reisje naar Belize, Guatemala en Honduras. Als we terugzijn kan ik er weer terug.

Ik vind Mexico echt veel leuker dan de Dominicaanse Republiek. Ik vond het echt wel leuk daar in Bavaro, maar de lokale bevolking is zo anders. Het enige waar de Dominicanen aan denken is geld. Alle zestienjarige meisjes hebben al een kind, en het is heel normaal om een meisje van 20 met drie kinderen van drie verschillende mannen te zien.80 procent (als t niet meer is) van meiden zoals ik zijn hoertjes. Er zijn geen ‘oude dag – voorzieningen’ dus wat iedereen doet is zsm een kind nemen als het kan, vervolgens het kind dumpen bij oma en zelf gaan werken om oma en kind(eren) te onderhouden. Zodra deze kinderen ‘oud genoeg’ zijn nemen ook zij kinderen en worden de nieuwe oma’s oppas en worden onderhouden door hun kinderen. Het is een cirkeltje die niet snel wordt doorbroken.. Je kunt de mensen het ook niet kwalijk nemen uiteraard, de overheid.. Maar toch. Natuurlijk heb k het daar wel leuk gehad en heb geweldige mensen ontmoet die nog altijd vrienden zijn en waarmee ik contact heb. Met ons tripje heb me ook pas gerealiseerd dat het een geweldig mooi land is, maar ik vind de Mexicanen vele lievere mensen. De glimlach hier is echt en niet gemaakt omdat ze er misschien een dollar voor krijgen.. De mensen zijn zo lief en de kinderen zijn zo mooi, allemaal kleine indiaantjes. Je kunt ze vertrouwen en hier durf ik makkelijk in mijn eentje over straat als het donker is!! De levensttijl is erg goed, verse fruitsapjes overal, de taco’s met corona’s raken niet verveeld, dan de lieve mensen en het duiken is prachtig. Dan heb je maya-cultuur met de ruines, de jungle. Je hebt de cenotes ( waterbronnen in de jungle met kraakhelder water, waarvan vele ondergronds, een grot eigenlijk) dit is geweldig AMAZING!! Verder in de zee al veel gezien, schildpadden, mega-grote morenen, baracuda’s, zeepaardjes, roggen, krab, kreeft, angelfish, grote scholen tropische vis. De zee is zo mooi blauw en ik kijk er heel erg naar uit om in juni de walvishaai te zien!!!

Met Fons gaat ook alles goed. We hebben ondertussen (bah wat een vies woord..) al ons eerste half jaartje gevierd en het gaat erg goed ook al wonen we in een piepklein studiootje en zijn we echt heel veel samen. Met Ana gaat ook alles goed, het is leuk om weer een beetje collegaatjes te zijn en ik zie haar best veel.
Geen zorgen over de varkensgriep. De media doet goed haar best om het zoveel mogelijk op te blazen. Maar hier in Playa heb ik nog van niemand gehoord die het heeft en alles is eigenlijk verder normaal. Er zijn wat scholen en bioscopen dicht en je ziet enkele mensen met mondkapjes, maar ik ben er verder niet bang voor.

Nou dat was het wel weer. Ik ‘update’ wel weer als we terugzijn van ons ‘backpack-avontuurtje’ we zijn van plan ongeveer 3 a 4 weken weg te blijven! Zal tussendoor ff proberen te mailen bij een internetcafeetje!

Un beso grande pare mis amigos y mi familia!!
Ellis xx

ENGLISH!!!

Hi lovely friends at Gran Canaria, Dominican Republic, Netherlands and everywhere else...

Finally an update from Mexico!! Our trip went well. We had a stopover in Panama for a few hours, so we came really tired in mexico and its was 2 hours earlier of course. We took a taxi to playa del carmen and Ana was waiting for 'our new house' and 'her old house'. We went to sleep directly. The next day we had coffee and went to 'diversity'. It from a dutch owner and Ferry (my course director) does with them the idc's in mexico every other month. And Ana works there now. We went for a lunch with Ana. We orientated ourselves a little, relaxed, I went to the beach with Ana. Fons visited a friend, she lives in Tulum. The third day I could work already for 2 divecenters, I choosed one and started on the next saturday. After one week I quiet already, as I told them that Im not going to stay that long and they wanted me to stay for one year.. So, than I didn’t work a few days and I told diversity (where Ana works as well) that I can always work freelance and after this I could work almost everyday. I did a lot of courses, nightdive and DSD’s and it is very nice working there!! I like much more than Scubalibre (and the bastards there never paid me!!) Fons also sometimes comes diving with us to make photos and sells them, he also made some promotion for the Divecenter. Now I stopped because in two days we are going to start our trip to Belize, Guatemala and Honduras.

I really like it here in Mexico and in comparing to Dominican Republic I like it here much more. It was not bad in Bavaro I also liked it there, but the local people in Dominican are so different, the only thing they think of is money. All 16 years girls are having babys. It is quiet normal there to see 20year old girls with three kids from three different men. 80 percent of more, girls like me are hookers. Because there is no facility for their old days, they take children, the grandma will take care of them and they are working to take care about their parents and children and when this children have their age they will have children and going to work, so it’s a neverending cyclus. Sure, you can’t blame people, it’s the government, but still. Of course I liked it there as well, I met people there who became good friends and in our little trip in the last week I saw an amazing beautifull country. But in Mexico I like the people more, very friendly and more like having children because they want them, if you know what I mean. You can trust them and its not just about the money. They are very sweet and the children here are so beautifull. All small pretty indians.. Everything is more relaxed and it’s safe here as well, Im not scared to go alone over the street when it’s dark! I love the mexican style: fresh fruitshakes everywhere, the taco’s and corona’s don’t get bored, the lovely people and the diving is beautifull as well. You have the Maya culture with old ruines, the jungle. The cenotes are amazing!! Its like freshwater caves in the jungle, where you can snorkel or dive. Further I saw more times turtles, huge morays, seahorses, lobster, rays, crab, barracudas, angelfish, big schools of tropical fish. And dolphin’s from the boat. Yes it’s very nice and the sea is soooo blue. Further waiting for the whaleshark to see in June!!!
Fons and me celebrated our first half year already and we’re still very happy, even we live in a small studio and spending a lot of time together!!! Ana is doing well, Im happy to see her a lot again, and we are colleagues again, which is nice of course.

No worries please about the flue. The media is blowing up everything very much and they do it well. Everything is quiet normal, they closed the cinema and schools and sometimes you see somebody with a mouthcap, but I don’t know anybody who has it here and either didn’t hear from people who have it. So Im not scared at all.
Further, I will put an update if we come back from our ‘backpack-adventure’. We will stay away like 3 or 4 weeks and maybe I will mail you in the meantime if I find a internetcafe somewhere!

Un beso grande pare mis amigos y mi familia!!
Ellis

  • 02 Mei 2009 - 18:17

    Nicolle:

    Wat een vette foto's!!! Grit en ik komen niet meer naar Mexico maar gaan naar Indonesië. Ik las dat het weer niet zeker is of je naar NL komt 26 juni, maar stiekem hoop ik dat we je dan toch weer zien. Ik kijk er gewoon stiekem naar uit haha ;).

    Veel plezier daar!!

    Dikke kus

  • 14 Mei 2009 - 20:01

    Tus Tiootjes:

    Had al een reactir gestuurd maar is schijnbaar niet doorgekomen. Nou ja, in ieder geval een dikke kus van ons, MWA!
    Te echamos de menos!!
    Vuelve!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 46571

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: