de voorbereidingen... I - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu de voorbereidingen... I - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

de voorbereidingen... I

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

17 Juni 2006 | Nederland, Breda

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken.

Ik heb nog gesolliciteerd bij een duikschool. Een ex-collegaatje van mij heeft 10 of 15 jaar als duikinstructrice gewerkt in verschillende landen. Toen ze ongeveer net zo oud als mij was, is ze begonnen bij een duikschool op Kreta. Deze zelfde eigenaar heeft nu een duikschool op Gran Canaria en Tenerife. Ze heeft hem ook al benaderd over mij. Maar ik heb het een week geleden ongeveer verstuurd, en nog niets gehoord. Balen dus! Mijn ex-collega vertelde me: werken voor hem is kei en kei hard maar ook leuk en erg leerzaam. Je werkt voor de duikschool en in de eerste maand doe je in je vrije uren en op vrije dagen de master cursus. Dit is veel leren, lessen volgen en praktijk. Na deze cursus mag je gaan werken als divemaster. Dit houdt in dat je als gids met gebreveteerde duikers, die bijvoorbeeld 5 dagen duiken geboekt hebben, mee gaat. Na een bepaald aantal gelogde duiken ofzo kun je een cursus doen Instructor Development Course (IDC) en hierna mag je de eerste PADI Open Water Cursus geven, de beginnerscursus zeg maar.

Zo kun je dus steeds verder want je hebt na je open water, Advanced (mag je dieper en heb je enkele specialties zoals fotografie, diepte duik, naturalist duik, bootduik, nachtduik, wrakduik, search and recovery, ijsduiken, aware fish, coral reef, stromingsduik etc. etc, hiervan moet je er 5 hebben voor je advanced (voor degene die het interessant vindt: ik heb nacht, diepte, multilevel, naturalist en navigatie). Na je Advanced kun je door voor rescuediver en Emergency First Respons (soort EHBO voor duikongevallen, EFR). Daarna kun je dus door voor Open Water Scuba Instructor en Assistant Instructor,

Daarnaast heb je ook nog technisch duiken. Voor degene die het ineteressant vinden: Toevallig gisteren een verhaal gelezen over technisch diepduiken in de mysterieuze Blue Hole (heb ik vorig jaar ook gedoken, diepteduik 30 m, 30,7 om precies te zijn..) Maar goed: De blue hole, Dahab, Egypt. Rechts en links wordt bij de schrijver van dit artikel een aluminium 12L tank en op zijn rug een dubbele 12L (in totaal heb je dus 4x 12L bij!) De eerste meters ademen ze een lichte trimix-mengels wat ervoor zorgt dat ze tijdens de afdaling zo min mogelijk stikstof inademen (stikstof veroorzaakt decompressie ziekte) Op precies 35 m diepte gaan ze over op bottom mix, een mengsel van veel helium, weinig zuurstof, en weinig stikstof. Vier minuten later bereiken ze de 80 meter, Als de exact geplande tijd voorbij is, gaan ze opstijgen. Een uur en twee gaswisselingen verder zijn ze boven. Dit vond ik echt een duidelijk verhaal om mensen uit te leggen wat technisch duiken inhoudt. Maar El gaat dus voor recreatief duiken.

Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind!

Groet, Ellis

  • 14 Juli 2006 - 06:50

    Willem:

    Potverdorie El, niet te technisch worden hé!

    Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 46729

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: