holaaaaaaaaaa coca colaaaaaaaaaaaa - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu holaaaaaaaaaa coca colaaaaaaaaaaaa - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

holaaaaaaaaaa coca colaaaaaaaaaaaa

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

22 November 2007 | Spanje, Puerto Rico

Hallo lieftallig thuisfront!
Hoe gaat het met iedereen en is het al koud in ons leuke kikkerlandje?? Hier gaat alles perfecto! En sorry dat ik weer te weinig heb laten weten, ik heb alweer klachten gehad :( Ik blijf het bezoekje aan het internetcafe uitstellen en als ik dan ga kijkt een lijstje met dingen die ik nog moet doen naast het toetsenbord me aan wat alsmaar langer wordt. Heb ´site updaten´ maar bovenaan gezet, heeft iig iedereen meteen van me gehoord ;)En anders heb ik daar weer geen zin in na admin dingen enzo.. Pff moet 23% extra belasting betalen als ik niet aan kan tonen dat ik meer dan een half jaar resident van spanje ben. En stomme Ellis heeft zich nooit ingeschreven of een residentia aangevraagd omdat je met een belastingnr hier al legaal kunt werken. Dus nu moet ik morgen bij de politie gaan bewijzen dat ik hier al een jaar woon en werk met bijv huur of werkcontracten etc.. Gelukkig heb ik nog papieren van t sociale verzekerings- en zorgstelsel wat van het ministerie van werk en inkomen afkomt. Hoe krom is dit eigenlijk dit staat toch ook ergens geregistreerd!!?? Maar hopelijk komt t dus wel goed, zijn jullie ook meteen geupdate tante Riekje en ome Hansje, ga morgen met Laura (van Anfi). Ja ik ben dus al begonnen bij Anfi, iets eerder dan gepland en heb nog ff dubbel gewerkt . Maar nu heeft andres mijn baantje ih restaurant overgenomen hihi echt grappig. Alba heb ik er ook al binnengeloodst. En toen ik met Andres aan kwam zetten moest ik vervolgens een ander meisje ontslaan omdat mijn baas geen engels kan en dat meisje geen duits. Maar erg leuk, weer de helft van het los pescaitos team re-unioned! Ik help nu nog soms mee in het restaurant, is wel gezellig. Dus naast mijn dive academy shirtjes, hangen nog steeds zwarte broeken en witte serveerster blousjes en daarnaast nu een sjiek grijs pakje met rokjes, witte blousen en een rood stropdasje / sjaaltje. hihi, mijn derde beroep dit jaar!

Had nog errug gezellig gezelschap uit Breda.. Manon en Marc! Het was te laat (of te vroeg) en we aten teveel of we dronken teveel, maar wat was het toch gezellig. Marc waande zich in Los Angeles op mijn balkonnetje (vooral die boom en lichtjes hihi)En Manon was onder de indruk van de mensen die ik tegenkwam op stap en 2 kussen gaf. Bedankt schatjes voor het lekkere etentje de laatste avond, dat was echt een superrelaxed dagje, muv de vogels op het strand!

Kreeg ook nog een leuk belletje van mijn 8 vriendinnetjes op vriendinnenweekend.Ik heb jullie wel gemist, het is vast supergezellig geweest!!

Het is as weekend alweer twee weken geleden, waar blijft de tijd zeg? De week erna zou ik een pauze nemen (why not?)tussen mijn oude en nieuwe baantje in voor een week ofzo. Maar omdat ze me bij Anfi eerder nodig hadden en het was superdruk ih restaurant dus ipv hiervan heb ik een week dubbel gewerkt.

Duiken heeft ook op een laag pitje gestaan maar wil het vanaf volgende week weer op gaan pikken! Het is superleuk bij de receptie! Het is absoluut niet saai, en soms nog wel wat moeilijk met mijn spaans maar dat komt heel snel volgens mijn manager, ik mocht me geen zorgen maken. Ik heb bijna 2 uur bij Human Resources gezeten (het is helemaal een dorpje van kantoren!) om mijn papieren in orde te maken, pasje, kleding, contract etc. etc. Het is zo groot!! Ik kan me nog herinneren dat ik er meer dan 10 jaar geleden mama en pa een rondleiding heb gehad. Het is geen normaal hotel maar timeshare, dus mensen ´kopen´voor 1 of meerdere weken per jaar een appartement. Ik zit bij Anfi Beach, maar je hebt ook nog Monte Anfi, Puerto Anfi en Gran Anfi. Alles is er zo mooi en de sfeer die er hangt, het is echt een fijne werkplek!

Mijn eerste dag zal ik nooit meer vergeten! ik had pauze en een kamermeisje showde me de weg en dropte me bij het buffet. Ik pakte wat te eten en te drinken en draaide me om en keek zoekend naar een plaatsje.. Een supergrote groep van de technische dienst (allemaal canarische mannen pff) keken me aan en riepen: Holandesa kom hier zitten! Maar er zaten ook 5 kamermeisjes en ik dacht ik ga daarbij zitten. Maar hun pauze was net afgelopen dus zij stonden op en liepen weg.. Uhm, wat doe ik nu? alleen lunchen is ook maar saai, dus ging bij de groep mannen zitten. Toen ik me omdraaide begonnen ze allemaal te juichen hahaha ik moest zo hard lachen en had zo´n rood hoofd hahaha. 1000 verhalen en vragen die ze drie keer moesten herhalen omdat ik het anders niet begreep. Echt erg, maar wel een gezellig lunch. Er zat geen leuke man tussen helaas hihi, misschien komt dat omdat ik nog steeds elke man met een bepaald iemand uit NL vergelijk ahum ;)
Dag 2 had ik weer zon blunder.. Ging naar t toilet en had t gevoel dat het rokje een beetje raar zat toen ik terugkwam en kwam er na een tijdje achter dat mijn onderrokje dubbelzat. Dus ik stond in het keukentje van de receptie het recht trek, superdebiel natuurlijk met een hand onder mijn rokje tussen mijn benen, komt de manager binnen!! sjoef weer een rood hoofd hahaha. Dag 3 zat ik in de bus en ik was zoo moe. het stomme was mijn ogen waren open maar ik zat echt half te slapen. En de bus stopt bij Anfi, maar ik vergat uit te stappen!! Toen hij weer wegreed dacht ik ineens: Ellis sukkel je moest eruit!!Dus ik gilde door de bus: ´Chófer, por favor´ Maar hij hoorde me niet dus ik strompelde (in mijn nette pakkie)naar voren. Alsjeblieft chauffeur ik heb de halte gemist kun je alsnog stoppen??? Maar dat ging dus niet. En iedereen keek me aan van wat ben jij een muts zeg hihihi. De volgende halte ben ik uitgestapt en daar stond gelukkig een taxi die me meteen naar Anfi heeft gebracht, was net op tijd!

Nou dat was wel weer genoeg blundernieuws voor nu en voor voorlopig hopelijk!!

Mijn plantjes zijn allemaal uitgekomen maar heb nog geen vruchten, ff geduld hebben. Wie weet er trouwens iets tegen katten, want de stomme katten van de buren zitten heel vaak op mijn terrasje ik haat het! Iemand zei peper strooien tegen me, maar het helpt niet en water gooien ook niet...

Mensjes ik ga stoppen, onder aan mijn lijstje naast mijn keyboard staat ´mensen mailen´ maar ik ben bang dat ik dit ga uitstellen. Jullie hebben bij deze al een update!

Dikke kus van Ellis

PS Ik doe niet aan kerstkaarten dit jaar!

  • 22 November 2007 - 20:23

    Wilma En Jos:

    Hei Ellis,
    Wat betreft die katten, is ome Hans eigenlijk geen Hellemonder? Dan zou je die in kunnen huren !
    Zo niet, hier in dat koude klote land verkopen ze spul wat je in je tuin kunt sproeien waar ze dan gegarandeerd van weg blijven en als je dat daar niet kunt krijgen, koop maar een buks of een kanon

  • 23 November 2007 - 07:18

    Elisabeth:

    Hoi Ellis!

    Leuk weer even een update van je te lezen!
    Succes met je baan!
    Groetjes Elis(abeth)

  • 23 November 2007 - 15:31

    Willem:

    Hey lellebel, leuk om weer wa van je te lezen. En ik denk maar zo, geen bericht, is ook goed bericht!
    Suc6 bij het Anfi verder tussen al die mannen, haha.
    Kusz liefs moi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 46494

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: