De week met Carolien en Anneloes! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu De week met Carolien en Anneloes! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

De week met Carolien en Anneloes!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

13 Februari 2007 | Spanje, Madrid

De week met Carolien en Anneloes...

Zaterdagavond om 20.30 landden ze. Dat kwam mooi uit want Dave moest een paar dagen terug naar de UK en vloog om 20.00 uur. Dus zou ik 'ff' met Ellen meerijden om Dave af te zetten en Carolien en Anneloes op te pikken. Niet wetende dat we daar vervolgens 5 uur zouden wachten omdat de 'bagage-handelaars', aan het staken waren! Ooh zielige Carolien en Anneloes, ze keken allebei zo wit en waren supermoe van de reis. Moesten ze vervolgens nog langer wachten dan dat de vliegtijd was.. Ellen dropte ons uiteindelijk om 02.30 bij de bungalow af.

De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen, ge-ontbeten en zijn we naar tante Riek op bezoek gegaan. Ome Hans was er niet, want die was motorrijden. We hadden m een beetje hangen na een paar wijntjes, en ik moest om 18.00 uur gaan werken. Bij ' Los Pescaitos' aangekomen plofte Carolien en Anneloes aan een tafeltje met een kan Sangria. Haha ik had de eerste 10 minuten de slappe lach en kon echt ff niet normaal doen. Maar goed, ze hebben er tapas gegeten en kennis gemaakt met Alejandro. Toen het eindelijk 22.00 uur was, zijn we naar de supermarkt gegaan, waar we vervolgens een half uur de slappe lach hadden omdat Car en Loes ( ik ga jullie ff inkorten hoor ;-)) nog tandpasta nodig hadden en Car superluid: 'tandpasta!' roepte in de supermarkt, terwijl ze naar een tube Caviaar in de koeling wees.. Bij mij thuis hebben we verder wijntjes gedronken en Andres en Alejandro kwamen ook nog op bezoek. We hebben Car en Loes vervolgens om 2.30 ofzo op de bus gezet en ik moest de volgende dag om 08.00 bij Dive Academy beginnen, zo brak als iets! We zouden elkaar deze dag eigenlijk niet zien haha. Gelukkig hadden we een keer geen duikers (normaal vind ik dit niet leuk..) Maar ik had nu een relaxed dagje nodig zeg. Samen met Ellen een 'klus' middag gehouden op de duikschool. Wat dingen opgeknapt enzo. We kapten ermee toen de accu van de boormachine leeg was en de verf op, haha. Ik begon om 18.00 met werken in het restaurant en om 18.05 komen Carolien en Anneloes aanlopen. ' Ha! We komen vanavond weer hier eten hihi!' Dus net als de avond ervoor hoorde ik de hele avond hihihihi vanuit een hoekje komen en zag ik kannen Sangria voorbij gaan in hun richting, die Alejandro maar bij bleef zetten.. Dit keer met een pan Paella ;-)) Echt zo leuk was dat. De eerste dagen dat ze (jullie) weg waren dacht ik nog steeds ' hihihi' te horen als ik bij 'Los Pescaitos' aan het werk was..

Maar goed die avond hebben we weer bij mij wijntjes gedronken, en wederom kwam Alejandro. Maar ik wilde het deze avond echt niet te laat maken want ik moest de volgende dag in mijn eentje met twee klanten naar Arinaga. Ik maakte me echt (ja ik blijf Ellis) overal zorgen om: Of ik de weg naar Arinaga wel goed wist. of de zee niet te ruw was want soms is het er echt heel moeilijk om in en uit het water te komen, hopen dat ik niet zou verdwalen onderwater en dat ik iedereen met genoeg lucht in de cylinder terug bij het entry/exit point krijg.. En het is wel mijn slechtste dag uit de geschiedenis. Want een ellende.

Ik reed Arguineguin uit met een klant die ging duiken naast me in de van. Bij de eerste stop kreeg ik die auto niet meer in zijn eerste versnelling. Schakelen ging steeds moeilijker en toen ik de volgende klanten ophaalde kon ik gewoon niet meer wegrijden. Uiteindelijk kon ik in zijn 2 wegrijden en we zijn veilig in Arinaga aangekomen. Toen ik daar over de zandweg hobbelde merkte ik dat de tweede versnelling ook steeds moeilijker ging.. Maar goed we waren aangekomen en de eerste duik ging goed, ondanks dat het zicht echt superslecht was en mijn masker steeds besloeg.. De tweede duik was een ramp! Ik raakte een duiker kwijt.. Ik had net iedereen gevraagd (in gebarentaal haha) hoeveel lucht ze nog hadden en 2 minuten later kijk ik achterom en zie ik de ene duiker zonder zijn buddy. Dus ik gebaar waar de andere duiker is en toen gebaarde die andere: Dat weet ik ook niet! Dus ik dacht: Ok, de normale procedure Ellis. Zoek voor 1 minuut 360 graden rond. Zie je hem niet dan ga naar boven, maar stijg niet sneller op dan 18 m per minuut en vergeet geen safetystop te houden. Dus ik dat gedaan, rondgekeken: Geen duiker. Shit zeg, nu raakte ik toch wel een beetje in paniek. Ik ging met de andere duiker uit het water, zorgde dat hij zijn uitrusting uit had en ok was. Ik zat me te bedenken dat ik hulp in moest schakelen, en op dat moment zie ik hem aan de oppervlakte verschijnen en ik vraag: Alles ok??? En hij zegt: Ja hoor, echt een leuke duik, ik heb nog een beetje met een octopus gespeeld.. Ik kon hem wel wat doen! Dus ik zei: Oh ik was je kwijt, waarom kwam je niet naar boven na 1 minuut? Pff in ieder geval zijn we allemaal weer veilig terug bij de van, maar je raadt het al: op het moment dat ik weg wil rijden, krijg ik de bus niet meer in zijn eerste noch in zijn tweede versnelling. Nou was 1 van de duikers een piloot en deed ook autorace ofzo, dus had er nogal wat verstand van schijnbaar. Hij had ook meer feeling dus reed de bus terug naar de duikschool. Daar staat hij nu al 2 weken stil, klaar om naar de sloop te gaan. Dus ik kon er gelukkig niets aan doen. Maar ik was zo blij toen ik eindelijk terug op de duikschool was en er hopelijk niets meer mis kon gaan daar die dag, wat een gestress zeg!

Ik was ook wat te laat bij Los Pescaitos, en Alejandro was me aan het bellen toen ik net de trap af liep. Car en Loes waren er al om er weer te eten (dit keer vis) en Ale, Car en Loes wisten allemaal dat ik alleen met klanten naar Arinaga moest en ze waren bezorgd - de lieverds! Lekker gewerkt en toen we klaar waren heb ik nog met Car en Loes wijntjes gedronken en kregen we nog een drankje met mijn baas. Alejandro was ook al op tijd klaar, dus wij met zijn vieren naar de supermarkt alcohol kopen (echt erg) en op de bus naar Playa del Ingles. Daar aangekomen werd de avond eerst volgens een Cubaanse traditie geopend en Carolien zag het goed: Daar belandde een klats Havana (Cubaanse rum) tegen de muur in de woonkamer. Weer een half uur de slappe lach.. Echt erg. Maar goed Alejandro weet nu dat hij dit niet bij tante Riek moet doen en niet bij Carolien thuis in de zomer..

De volgende dag (ik was lekker vrij bij dive academy en de dag erna ook) was het bewolkt en regenachtig (brrr!) en we hadden plannen gemaakt om aan het zwembad te gaan liggen of naar het strand te gaan. Dus toen zijn we maar met zijn vieren bij de Italiaan gaan ontbijten en met de bus naar Puerto Rico waar we ook weer een terrasje gedaan hebben. Vanuit daar weer naar Arguineguin: ik weer aan het werk (Ale was om 16.00 begonnen) en Carolien en Anneloes (ik weet niet meer wat jullie dit keer gegeten hebben - iig met Sangria!) weer aan een tafeltje, dit keer binnen. En om 22.00 wijntjes en cubatas (cuba - libres) gedronken bij mij met Ale en Andres er ook weer bij. Car en Loes in mijn huis geslapen en ik bij Alejandro. Donderdag weer lekker ontbeten in een spaans tentje in Arguineguin, waar Alejandro ook zat. Daarna was het in Playa weer wat bewolkt, dus hebben we de bus gepakt naar Costa Melonares ( Faro Maspalomas). Hebben we eerst een drankje gedaan op het terras waar ik 2 jaar geleden gewerkt heb. En daarna zijn we bij een pizzeria wat gaan eten, het was er niet zo lekker maar je zat er wel superlekker met een zeebriesje en een mooie zonsondergang. En de wijn smaakte goed en ze hadden overheerlijke Tiramisu! We hebben er zelfs nog hele serieuze gesprekken gehad, ook wel lekker op zijn tijd. We belanden weer in Aruineguin, bij mij met Alejandro en Andres haha. Ik zou weer bij Ale slapen en Car en Loes bij mij. Het was weer 3.30 voordat we in bed lagen en ik moest weer om 08.00 bij Dive Academy zijn. Alejandro ook, maar pas om 09.30 omdat hij zijn Open Water Cursus aan het doen is. Helaas mocht ik dit keer geen Assistance Instructor spelen want ik moest Andi (die duitser) helpen met Discover Scuba's en we zijn naar Arinaga gegaan om een duik te doen. Om 17.30 ofzo waren we klaar, Car en Loes waren alweer in Arguineguin gearriveerd, wat was het toch gezellig en wat hadden we het toch goed ;-) We gingen 'savonds uit eten met Dave en Ellen (mijn bazen). We hadden lekker gegeten, wederom met lekkere wijntjes en Mexican koffie na. We gingen nog een drankje doen in een nieuwe bar naast de duikschool. En Alejandro en Andres kwamen uiteraard ook, haha. Dit was echt een superleuke avond! Iedereen stond op de dansvloer, Ale en Andres waren iedereen Salsa aan t leren, incl Dave en Ellen. Ik was gewoon aan het feesten met twee vriendinnetjes uit Nederland, mijn bazen uit Engeland, mijn vriendje en zijn neef uit Cuba. Kei gek, maar zo leuk! Ellen en Dave gingen als eerste naar huis en ik hoorde de zondag erna, dat hun om 4.45 thuiskwamen (pff ik ben dat echt niet meer gewend zeg)

De volgende dag waren we echt brak en we gingen lekker tapas eten en daarna nog ff naar tante Riek. Het naderde 17.00 en we moesten afscheid nemen... Ik ging doodmoe werken om 18.00 en Car en Loes wisten toen nog niet dat hun vliegtuig 5,5 (of was het 6?) uur vertraging zou hebben. Wat erg! Ze kennen de luchthaven van Gran Canaria van binnen en van buiten zeg! Ik moest de volgende 6 dagen daarop elke dag van 08.00 - 17.00 bij Dive Academy en van 18.00 - 22.00 bij Los Pescaitos. Dus ik was blij toen ik afgelopen zaterdag vrij was, en ben vrijdagavond als een gek mijn huis gaan poetsen en mijn kleren gaan wassen / strijken en zaterdag: uitgeslapen!!!

Ik denk dat deze update erg lang gaat worden, dus ik plak er nog wat foto's bij en hoop dat ik niet teveel in detail ben getreden ;-)

Cuidate mucho y besos para todos.

Ellis.

  • 13 Februari 2007 - 08:24

    Vera:

    ziet er wel errug gezellie uit! Geniet ervan ofwel volgens mij heb je wel genoten! Dikke kus

  • 13 Februari 2007 - 11:50

    Lieke:

    he el!kei leuk met carolien dus dat wordt tijd dat ik ook eens kom.hihi.we spreken elkaar snel weer eens.xxxlieke

  • 13 Februari 2007 - 20:52

    Jorientje:

    Hé ellisje, volgens mij ben je daar lekker aan het genieten van je spaanse leven, met je vriendje! wel hard werken, maar je ziet er goed en gelukkig uit! gelukkig! lekker bruin zeg!! Afgelopen weekend duikvaker gehad (dit jaar zonder jou :-( ), het is erg druk geweest, dus nu drukjes met aanvragen en boekingen!
    besos jorine

  • 14 Februari 2007 - 07:53

    Kea:

    Leuk Ellis,wat je schrijft,en de fotoos.!!Dat er veel gelachen en(gedronken)is hadden wij natuurlijk wel gehoord,het was voor de dames afkikken.groetjes Kea

  • 15 Februari 2007 - 10:42

    Elisabeth:

    Hoi Ellis!
    Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad!
    Het beste daar!
    Groetjes Elisabeth

  • 15 Februari 2007 - 11:02

    Kimmie:

    hey ellisje,

    Ziet er goed uit allemaal
    ik word nu stiekem toch wel n beetje jalours als ik dit weer allemaal terugzie! maar na negen maanden wil je ook wel weer iets anders.
    geniet er nog maar lekker van daar! en tot in juli
    kus kus

  • 16 Februari 2007 - 08:49

    Marnelle:

    eindelijk een berichtje van mij ik heb deze week pas over je site gehoord, en heb natuurlijk direct gekeken, het ziet er allemaal goed uit, en dat van die drank ja dat kan niet anders, we missen je wel heeeeel erg hoor bij beekman, het is minder gezellie nu jij er niet meer bent, veel plezier daar kus marnelle

  • 01 Maart 2007 - 17:28

    Chantal:

    Hey poepscheet,

    Nou eindelijk ook weer een berichtje van mij.
    Je weet wel druk druk druk.
    Maar zo te zien heb je het reuze naar je zin gezwellie je vrieninnetjes op bezoek.
    Hier gaat ie allemaal z'n gangetje zitten alleen volop in de verbouwing en wonen al vanaf kerst bij m'n pappie en mammie jill groeit als kool en mijn buik ook haha.
    Nog 10 wk en dan ben ik uitgegroeid als het goed is maar dat laat ik je zeker weten.
    Zou je je adres ff willen mailen.
    Dan stuur ik een kaartje.
    Nou meis geniet er nog van.
    En we spreken elkaar weer.

    dikke kuzz van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 46722

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: