Whoow tis al bijna kerst! - Feliz Navidaaaaaaaaaad - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu Whoow tis al bijna kerst! - Feliz Navidaaaaaaaaaad - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

Whoow tis al bijna kerst! - Feliz Navidaaaaaaaaaad

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

21 December 2006 | Spanje, Madrid

Hola hola hola, allemaal!

Tja waar blijft de tijd, ik ben al bijna vier maanden hier en de tijd vliegt zeg! Misschien komt het ook doordat ik elke ochtend geniet van de vogeltjes die al voor me fluiten om 08.00 het zonnetje wat vervolgens op komt, dan de duiken die ik maak, 'savonds het lekkere eten en lekker aan het werk ben bij zonsondergang en de lol die ik elke dag heb zowel met dave en ellen als met de collega's bij los pescaitos.. Alles wat ik doe vind ik zo leuk en doe ik zo graag!

Ik heb ondertussen (sorry voor dit vieze woord) al twee personeelsfeesten gehad bij Los Pescaitos (ik heb wel weer het juiste werk uitgezocht ;-)). De eerste was twee weken geleden, tijdens het eten kwam er echt een heel varken op een tafeltje wat aan stukken gesneden werd, met de kop ernaast opgezet!! Ieeeh ik moest bijna kotsen, dus heb me maar volgegeten aan tapasjes, salades en papas arugadas haha. Maar de wijntjes smaakte goed dus het was 4.00 ofzo voordat ik in mijn bedje lag. En afgelopen zaterdag hadden we een personeelsfeest voor kerst, dat eindigde nog later. Ook heb ik een mega - kerstpakket gekregen! Er zijn in de korte tijd dat ik er werk ook al 2 mensen ontslagen, maar ik heb nu mijn contract dus dat zit wel snor!

Verder is de Nederlander bij de duikschool ook ontslagen en ben ik nu de enige 'employee' bij Dive Academy. Ik vind het nog steeds erg leuk en vind het nóg leuker naarmate ik meer weet.. Heb gisteren mijn eerste Scuba Review Cursus gegeven aan een jongen uit Zweden, in het begin was k een beetje zenuwachtig maar alles in het zwembad en in zee (supergrote rog gezien!) verliep prima, lesgeven is leuk! Gisterenavond hebben we een hele gave nachtduik gemaakt in een halve grot, erg spannend allemaal haha. Het in en uit het water komen op Arinaga was wat moeilijker in het pikdonker, je hebt daar veel glibberige rotsen, maar dat was het wel waard! Vandaag hebben we bootduiken gemaakt, ook dat gaat steeds beter met het anker en aanmeren enzo (was ik eerst niet zo goed in haha) De verzekering van de busjes is veranderd (eerst was dat va 25 jaar en ik ben 24) dus daar mag ik nu voortaan in rijden en Dave heeft me vandaag gezegd dat ik altijd een bus mee mag nemen als ik vrij ben en naar Playa wil ofzo. Ook krijg ik sleutels, ik moet morgen openen. De afgelopen twee weken heeft er elke dag een gehandicapte (lichamelijke) man uit Denemarken met ons gedoken en ik vind hem zo ontzettend lief. Hij heeft in twee weken meer dan 20 duiken gemaakt, ik heb zoveel respect voor hem. Hij heeft zelfs zijn rescuediver cursus gedaan! Ik heb vandaag afscheid van hem genomen maar hij komt weer terug, want hij komt drie keer per jaar! Hij zei me vandaag dat ik zijn beste divemaster was! De afgelopen twee dagen is er al 2x een schildpad gezien tijdens discover scubas in de baai bij Arguineguin, echt gaaf!

Als ik vrij ben ga ik meestal lekker genieten van alles met tante Riek en ome Hansjepansje. We hebben twee vrienden van hun bezocht die een kindje hebben wat twee jaar geleden nog een babietje was. Soms ga ik winkelen of wat boodschapjes doen met tante Riek, terrasjes pikken, lekker eten.. Meestal lekker chillen! Ik ga nog een keer met ome Hans met de motor mee en wil nog wel een keer surflessen gaan nemen..

Sorry wederom dat ik zo weinig laat weten.. Ik kreeg Carolien's mailtje.. Gefeliciteerd aanstaand bruidspaar!! Whoow wat spannend, zeg!!! Met de mededeling: 'voor degene die het nog niet weten..' Toen dacht ik: Ik heb te weinig contact met mijn vriendinnetjes, sorry! Ik ga jullie allemaal mailen binnen een week!!! Maar de avond is snel om als ik tot 22.00 werk, daarnaast heb ik veel was: witte dive-academy shirtjes en witte blousjes met zwarte broeken ;-) Maar mijn huisje is lekker schoon nu, er hangen witte blousjes en 6 schone dive academy shirtjes in de kast haha. Dus nu gaat de computer aan de aankomende twee dagen na 22.00, haha.

Ik heb even moeten wennen in het begin met wat ik wil enzo, maar heb nu echt steeds sterker het gevoel dat ik hier heel erg goed op mijn plek zit, ik doe wat ik leuk vind en ben heel erg gelukkig.. en ik leer ontzettend veel! Qua duiken, qua talen (mijn Engels is bijna vloeiend - wie had dat verwacht? en ik leer ook elke dag weer wat nieuwe Spaanse woordjes van mijn spaanstalige collegas haha), goed voor mijn gezondheid, ik hoef niet meer op de lijn te letten dat gaat vanzelf, ik ben lekker bezig en geniet van elke dag. hihi, ja dat is denk wel de juiste beschrijving.

Ik hoop dat iedereen fijne feestdagen heeft. Hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar alvast! Oftewel: Feliz navidad y feliz ano nuevo!

Beso muy grande para todos!

Groet, Ellis

  • 21 December 2006 - 09:46

    Suus:

    He Ellie,

    Heb je mijn kaart al gehad uit Mexico? Hoop dat ie is aangekomne, maar de helft is al niet eens aangekomen in NL dus ik ben bang dat het niet goed is gegaan!! Heb daat gedoken in Cenotes (google: dos ojos) VET!! Wil nooit meer ergens anders duiken. Gelukkig heb je je plekje gevonden, ik hier in maastricht ook! Binnenkort nieuwe baan en daar heb ik heel erg zin in!

    xx Suus

  • 21 December 2006 - 11:30

    Elisabeth:

    Lieve Ellis,
    Hele fijne kerstdagen, een spetterende jaarwisseling en een heel gelukkig en gezond 2007! Sterkte als je je familie en vrienden mist!
    Liefs Elisabeth

  • 21 December 2006 - 20:56

    He Ellebel,:

    Hele fijne dagen en tot over een maandje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 22 December 2006 - 09:40

    Rosalie:

    Hee Ellisje,

    Jij ook hele fijne feestdagen daar in het lekker warme Gran Canaria.

    Geniet ervan!

    X Roosje

  • 22 December 2006 - 09:53

    Fam Grijpma:

    Ha Ellis!
    Mooi dat je je draai gevonden hebt maar daar twijfelde ik niet aan.Ik ben nog steeds kei trots op je dat je dit allemaal doet.
    Das echt van het leven durven genieten!Heel fijne feestdagen en een goed begin in 2007!
    Dikke kuss van Paul en Lisenka en een dikke knuffel van Bowen!

  • 22 December 2006 - 10:30

    Lieke:

    he el,
    wat fijn om dit allemaal te horen,ik hoop je ook een keer te kunnen opzoeken maar dat moet ik nog even bekijken.k wens je ook alvast fijne feestdagen.moet je dan ook werken?wij zullen er een op je drinken bij beekman.
    xxxx veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 46641

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: