gevoel of verstand? - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu gevoel of verstand? - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

gevoel of verstand?

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

22 Februari 2008 | Spanje, Puerto Rico

Hallo iedereen,

Alles gaat eigenlijk hartstikke goed. Ben drie dagen vrij volgende week omdat het erg rustig is, deze maand en iedereen heeft een extra betaalde vrije dag gekregen, relaxed! Klanten in Anfi zijn echt leuk, nemen vanalles mee voor ons vanuit hun thuisland. Alleen de Duitsers die zijn over het algemeen echt bijna de enigen die komen klagen!! Ik wed als je statistieken zou maken dat zij met kop en schouders er boven uitsteken. Engelsen zijn altijd hartstikke beleefd, blij en vrolijk, please dit en thank you so much, geven fooi. Hetzelfde geldt voor Scandinaviers zij praten ook altijd Engels en nemen vaak dingetjes voor ons mee, of bijv die taart met Valentijn. Komen ook vaak even kletsen, gewoon gezellig. Italianen en Spanjaarden zijn ook wel ok, en met Fransen kan ik niet praten, de enigen eigenlijk want italiaans/spaans gaat goed! Maar die duitsers, beginnen meteen in het duits, zijn onfatsoenlijk, klagen, nooit tevreden en verwachten echt teveel. We zijn vijfsterren, en zevensterren bestaat gewoon niet. Als ze opbellen dat de palmen voor hun appartement gesnoeid moeten worden ivm het uitzicht, en de tuinmannen hebben net ontbijtpauze en dat ze dan boos worden omdat ze een half uurtje moeten wachten vind ik echt niet normaal. Ik snap niet dat zulke mensen uberhaupt op vakantie gaan!!!

Vandaag lekker wezen duiken in Sardine, anderhalf uur rijden maar wel de moeite waard. Heb enkele engelenhaaien gezien en een electrische rog, had m bijna aangeraakt (dan krijg je een schokje) en zag pas op het laatste moment dat het een electric ray was dus toen maar met mijn vin aangetikt. Heb nieuwe boots, dus lekker warme voetjes nu, mijn vorige waren echt helemaal kapot!! Morgen ga ik wat drinken met mijn excollegaatjes, uit Equador en Paraguay. Echt niet normaal, ben vandaag (donderdag) en morgen vrij. En dan weer dinsdag, woensdag en zondag!! Ben ook weer best veel aan t duiken, we gaan volgende week een wrak doen dat ligt op 47 m in Las Palmas, half uurtje varen vanuit de haven. Die duik heb ik nog nooit gedaan en we doen het met een andere duikschool in las palmas en alleen met personeel. Ik heb al van dit wrak gehoord, toen ik mijn eerste cursus hier deed, drie jaar geleden!!!!! Dus heb er erg veel zin in!!

Verder heb ik vorig weekend carnaval gevierd, dat was zo ontzettend leuk!! Net als de loveparade! Ik ging vanuit mijn werk bij vriendinnetje met twee andere vriendinnetjes omkleden en rond 17.00 gingen we erheen. Het zonnetje scheen nog en we vonden al snel een wagen met leuke muziek dus daar zijn we achteraan blijven dansen. Echt leuk, iedereen liep op straat te dansen en te drinken en te feesten. Het was net als de loveparade, alleen waren we dan verkleed als mafiagirls met oa sigaren (ih plastic), een stropdas en cowboyhoed. Toen het donker werd, om 20.00 liepen we er nog en op een gegeven moment zijn we rond 21.30 naar het podium in het winkelcentrum gegaan en daar waren optreden van El's favo muziek, dus heb daar nog de hele avond salsa staan dansen op reageton, spaanse en zuidamerikaanse muziek, heeeeerlijke avond gehad!!!!!! Heb om geen 1 liedje hoeven te zeuren bij de dj haha.

Ana, wanneer kom je nu, jij gaat het hier zo gezellig hebben en heb het vandaag met dave over je gehad en hij gaat je flinke korting geven als jij hem spaans leert, hij is engels. Willem!!! Mei is niet mij. De maand mei is met korte ei haha!! Maar Dave en Ellen vinden het ook super dat je weer komt. Tante Annie, ik mail je snel terug. Dat vorige was geen update op mijn site, maar gewoon een mailtje aan meerdere mensen, haha. Hoe gaat het met spoekietje en ik heb t wel gehoord natuurlijk van tante Riek. Lisenka, naar jou is weer post onderweg en de fotocd komt nog!!! Juutje, wat leuk om iets van jou te horen!!! Wat heb je in Nieuw Zeeland precies gedaan en jouw vriend komt daarvandaan? Heb je m meegesleurd naar Europa? En ja, je kunt hier best makkelijk werk vinden als je horeca ervaring hebt. Spaans praten is ook wel makkelijk maar absoluut niet noodzakelijk voor restaurant of bar... Wanneer wil je komen dan, zou wel leuk zijn als je hier ook kwam wonen!! Komt je vriend mee?

Verder mensen ik mail jullie en Carolientje en Remco zie ik heeeeel pronto!!! Heb er zoveel zin in..

Un beso, Ellis

  • 22 Februari 2008 - 06:48

    Lisenka:

    Inderdaad niet zo piekeren!Je hebt het nu goed zeg je...dus wat wil je nog meer??Er komt een tijd dat je weet nu ga ik daar heen of dat doen.Relax en geniet!
    Dikke kuss van ons!

  • 22 Februari 2008 - 14:35

    Jorine:

    Heee ellis de piekeraar, hihi
    Ik wil je niet weer aan het twijfelen brengen hoor, maar als ik jou was zou ik toch ook zeker nog naar zuid amerika gaan!! Super!!! wij staan nu op het punt om verder te reizen in midden amerika, ben benieuwd wat dat gaan brengen, in ieder geval kun je daar ook duiken...
    Geniet van je leventje in Gran Canaria!!
    Kus jorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 46491

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: