Ik kom in juli een paar weekjes naar NL! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu Ik kom in juli een paar weekjes naar NL! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ellis Derkx - WaarBenJij.nu

Ik kom in juli een paar weekjes naar NL!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

20 Maart 2007 | Spanje, Madrid

Hallo schatjes,

Even een berichtje van me, aan mijn lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie, ex-collegaatjes..

Hoe gaat het met iedereen?

Met mij gaat het goed, ondanks dat ik mijn vriendje nog precies 17 nachten moet missen. Ik mis hem wel maar het is niet (wat ik voorheen meestal had) dat ik mezelf gek ga lopen maken. Ik weet gewoon dat hij er dadelijk weer is en ik weet gewoon dat het goed zit, dat is zo fijn! Hij heeft tante Riek en Andres (zijn neef) gevraagd goed op me te letten, hihi en ik kreeg een preek: Ellis niet teveel roken want das niet goed in combinatie met duiken, op tijd naar bed als je de volgende dag moet duiken want daar wordt je moe van (en je werkt van 08 tot 22.00!! tja), niet teveel rode wijntjes drinken, gezond eten, goed voor jezelf zorgen en uitkijken met duiken!!! Ja papa! Heb me vorige week goed aan gehouden trouwens, maar vrijdagavond had ik met het Nederlandse meisje, Bianca, (zijn woont beneden in mijn flatgebouw en daar heb ik twee weken geleden een keer wijntjes zitten drinken 'savonds, heel gezellig!) afgesproken om wat te gaan drinken. En toen ging het personeel van Los Pescaitos ook ineens op stap. Maar ik blijf Ellis en had het zo kunnen regelen dat we allemaal naar dezelfde kroeg gingen. Ja jullie laatste avond - met Dave en Ellen - kroeg, Carolientje! Uiteindelijk gingen we met zijn allen naar Puerto Rico op stap, om 03.15 met zijn 10-en in een busje gepropt van een vriend van onze dikke kok, Orelio (ik stuur wel wat foto's mee). Dus weer een avond met mensen uit Romenie, Cuba, Paraguay, Marocco, Tjechie, Denemarken, Nederland, Gran Canaria.. Echt niet normaal, maar internationaal hier! In Puerto Rico aangekomen deden we een drankje in een tentje en uiteindelijk eindigde ik met Andres (de neef van Alejandro), Bianca en haar Deense vriend. Wij nog in Arguineguin naar Bianca, zij had nog eten gemaakt haha - superlekker!

Het is ondertussen al een week later en heb vandaag dus eens helemaal niets afgesproken met niemand, heerlijk! Ik heb heel mijn huisje gepoetst, 4 machines was gedraaid, bedden verschoond, klerenkast uitgemest, kaartjes geschreven, witte blousjes gestreken, zwarte broeken gewassen, blauwe DA-polo's gewassen, mensen gemaild, administratie-dingetjes uitgezocht, etc etc. Het komt er gewoon steeds niet van als ik van 08.00 tot 22.00 werk en ik had het ook ff helemaal gehad een paar weken geleden. Ik had ook besloten dat ik in juli 3 weken naar Nederland wil. Mijn baas van het restaurant (is net als Alejandro een maand in Cuba nu) en voordat hij vertrok hadden we zijn verjaardag gevierd - een etentje dat om 0.00 begon met heel veel wijntjes daarna wat om 06.00 eindigde - met het personeel. Ik had het erover met hem dat ik soms mijn vriendinnetjes, familie en vrienden wel eens mis. En dat ik het soms ff helemaal gehad heb met dat vele werken. Dus voordat hij vertrok de volgende dag, wenste ik hem een goede reis enzo en toen zei hij: ' Ellis, niet weggaan he? Als ik terugkom kun je wel een week naar Nederland, en in juli nog een keer als je vriendin gaat trouwen'. Misschien heb ik een beetje te heftig zitten te vertellen dat ik jullie mis, na een paar wijntjes. Want volgens mij was mijn baas bang dat ik er van de ene op de andere dag tussenuit ga, haha. Nee hoor, ik zit natuurlijk ook nog met Dive Academy.

Vervolgens heb ik een week ofzo heel goed nagedacht en voordat ik het wist had ik tegen Dave en Ellen gezegd dat ik per juli wil stoppen bij Dive Academy.. En mijn plan is dus om in april geen vrij te nemen en dan 2 weken, of liever 3 eigenlijk, in juli vrij te hebben, zodat ik lekker lang iedereen kan zien. Een week is zo kort! Alejandro komt dan waarschijnlijk een week, want hij wil heel graag naar de bruiloft van Carolientje en Remco komen!

Als ik dan terugkom kan ik full time bij Los Pescaitos gaan werken of iets anders en in mijn vrije tijd bij Dive Academy. een paar maanden wat geld sparen en dan in het najaar ergens anders heen.. Ik kan dan nog kijken of ik mijn IDC ga doen in oktober, ik heb iig heel mijn uitrusting bij elkaar nu, mijn laatse dingetje heb ik al een week: een Suunto Stinger - duikcomputer! zegt jullie waarschijnlijk niets alleen Willempie, hihi. Joehoe, heb ook mijn laatste dingetjes zoals lamp, klipjes, etc alles! Zat aan Zuid Afrika te denken, maar heb nog alle mogelijkheden openstaan. Ale wil graag naar Miami, en we willen allebei ook wel naar Australie. Maar Alejandro wil misschien ook wel zijn divemaster gaan doen bij Dive Academy, in dat geval blijven we nog wat langer waarschijnlijk. MAW we zien wel!

Was ik gisteren in het restaurant aan het werk, zit er een Deense jongen met een vrouw en kindje te eten en ik weet niet meer hoe, maar we hadden het over duiken en hij ging samen met een vriend een duikschool in Thailand beginnen en zocht nog instructeurs en een manager. De duikschool wordt in oktober geopend. Klinkt ook wel leuk, maar ik weet niet of ik wel in Thailand wil werken. Liever er een maand ofzo doorheenreizen en dan in Australie gaan werken. Maar ik zie het allemaal wel, ik heb iig nu tot juli gepland ;) haha. Want ik word soms gek van mezelf met mijn 10000 dingen die ik nog wil doen, en ik moet maar gewoon zien hoe het loopt en wat er op mijn pad komt toch? Het enige wat ik vandaag ineens heel goed realiseerde is dat de 'optie' terug naar NL steeds kleiner wordt, omdat ik Alejandro gewoon niet meer kwijt wil.. Dus dat vond ik wel een beetje raar.

De tijd gaat snel, de zon wordt al sterker, had helemaal rode wangen vorige week na een dagje bootduiken! En het wordt ook weer eens tijd dat ik mijn site up ga daten, dacht ik en toen ik een lange email naar vriendinnetjes gemaild had, dacht ik, kan net zo goed de tekst kopieren naar mijn site ;-)

Kus Ellis

  • 20 Maart 2007 - 18:49

    Suus:

    Hee El, natuurlijk vraagt iedereen dit aan je, maarre als je nog tijd hebt in die 3 weekjes: ga verhuizen naar Rotterdam, dus als je in de buurt bent, doen we een bakkie!!
    xx Suus

  • 20 Maart 2007 - 20:32

    Juutje:

    He ellis,

    hahaha moet zo lache om je...ik herken het meteen die 10000 dingen in mijn hoofd die ik nog wil doen!!
    Veelplezier nog dikke kus Juut

  • 24 Maart 2007 - 11:32

    Elisabeth:

    Hoi Ellis!
    Fijn dat het weer wat beter gaat!
    Wilde plannen allemaal! Zuid-Afrika is errug mooi!
    Leuk dat je in juli je familie en vrienden weer even kan zien!
    Groetjes Elisabeth

  • 20 April 2007 - 16:15

    Marnelle:

    hey Ellis kei leuk dat je naar nederland komt in juli ik hoop wel dat ik je dan eventjes zie en spreek want dan is het wel net vakantie ik blijf wel een beetje op de hoogte via internet ik ben blij dat het zo goed met je gaat kus marnelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, Zoals jullie inmiddels allemaal wel weten ga ik halverwege augustus Nederland verlaten.. Ik ben veel administratieve dingen aan het regelen, want het is nog een heel gedoe om alles hier op te zeggen enzo. Tja, ik ga echt emigreren. Ik blijf het eerste jaar in Gran Canaria. Na dat jaar weet ik het nog niet zeker: Als het goed bevalt blijf ik langer, maar ik zou ook wel graag voor een duikschool willen werken en misschien in nog wat andere landen gaan werken. Natuurlijk wil ik wel in contact blijven met alle mensen uit Nederland die ik lief vind! Groet, Ellis

Actief sinds 14 Juni 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 46635

Voorgaande reizen:

26 Juni 2010 - 27 December 2010

Maldives, Veligandu

06 Oktober 2008 - 27 Juni 2009

Caribean - dominican republic - mexico.......

27 Augustus 2006 - 07 September 2008

Gran Canaria

18 Maart 2011 - 30 November -0001

Oceanie :-)

Landen bezocht: